Чортків online
Дата публікації: 22.04.2019

ПОВІДОМЛЕННЯ

ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

ПРОЕКТУ РІШЕННЯ ЧОРТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

«ПРО ВСТАНОВЛЕННЯ СТАВКИ транспортного податку

НА 2020 РІК»

Відділ економічного розвитку, інвестицій та комунальної власності Чортківської міської ради повідомляє про оприлюднення проекту рішення Чортківської міської ради «Про встановлення ставоки   транспортного податку на 2020 рік» з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань.

Стислий зміст проекту: враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України міська рада має щорічно затверджувати рішення про місцеві податки, які будуть діяти лише протягом року на який прийняті.

Поштова та електронна адреса:

Відділ економічного розвитку, інвестицій та комунальної власності Чортківської міської ради: 48500, м. Чортків, вул. Тараса Шевченка,21 каб.№16  тел. (03552)-2-03-85, chortkiv.mrada@ukr.net.

Проект рішення Чортківської міської ради «Про встановлення ставки транспортного податку на 2020 рік» та аналіз регуляторного впливу (АРВ) цього рішення відповідно до статті 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» будуть розміщені 22.04.2019 року на офіційному веб-сайті Чортківської міської ради (www.chortkivmr.gov.ua) в підрозділі «Офіційні документи» у «Регуляторна політика» та у «Проекти регуляторних актів».

Пропозиції та зауваження до проекту рішення приймаються у письмовому вигляді до 17-00 22.05.2019 року від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань до відділу економічного розвитку, інвестицій та комунальної власності Чортківської міської ради та постійної комісії з питань дотримання законності, охорони громадського порядку та депутатської етики Чортківської міської ради за адресою: 48500,  м. Чортків, вул.Тараса Шевченка, 21, або в електронному вигляді на e-mail: chortkiv.mrada@ukr.net.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

УКРАЇНА

 

      ЧОРТКІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА

_______________ СЕСІЯ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

                                                             

РІШЕННЯ                                               ПРОЕКТ

 

 

від  _____________  2019 року                                                     № ______

м. Чортків

Про встановлення ставки транспортного

податку на 2020 рік  

 

З метою забезпечення збалансованості бюджетних надходжень,  відповідно до статей 140, 143, 144 Конституції України, статей 12, 267  Податкового кодексу України, керуючись ст. 26 Закону України,  «Про місцеве самоврядування в  Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

 

1.Встановити на території міста Чорткова   транспортний податок  у розмірі  25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

2.Затвердити  Положення про транспортний податок  згідно додатку.

3.Дане рішення набуває чинності з 01 січня  2020 року.

4.Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради  від 21 червня 2018 року №1103 «Про встановлення ставки транспортного податку на 2019 рік» з  01.01.2020 року.

5.Оприлюднити дане рішення  на офіційному сайті міської ради.

6.Копію рішення направити в Чортківську  ОДПІ, відділ економічного розвитку, інвестицій та комунальної власності та фінансове управління міської ради.

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Тимофія Р.М. та постійну комісію міської ради з бюджетно – фінансових, економічних питань, комунального майна та інвестицій.

 

Міський голова                                                        Володимир  ШМАТЬКО

 

Додаток

до рішення міської ради

від _______________№______

 

 

Положення

про транспортний податок

 

1.Загальні положення:

Положення про транспорт (далі – Положення) розроблено на підставі статті 267 Податкового кодексу України.

 

  1. Платники податку

2.1. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Положення є об’єктами оподаткування.

 

  1. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

 

  1. База оподаткування

4.1 Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Положення.

 

  1. Ставка податку

5.1. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 3.1 пункту 3.

 

  1. Податковий період

6.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

  1. Порядок обчислення та сплати податку

7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

7.3. Органи внутрішніх справ зобов’язані до 1 квітня 2015 року подати контролюючим органам за місцем реєстрації об’єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами.

З 1 квітня 2015 року органи внутрішніх справ зобов’язані щомісячно, у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.

Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

7.4. Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

7.5. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

7.6. За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

7.7. У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

7.8.  У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Положення, є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

7.9. У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 Положення, є об’єктом оподаткування, уточнююча декларація юридичною особою – платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику уточнююча декларація юридичною особою – платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня складання постанови слідчого, прокурора чи винесення ухвали суду.

7.10. Фізичні особи – платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

б) розміру ставки податку;

в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Фізичні особи – нерезиденти у порядку, визначеному цим пунктом, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування”.

  1. Порядок сплати податку

8.1. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до  міського бюджету згідно з положенням Бюджетного кодексу України.

 

  1. Строки сплати податку

9.1. Транспортний податок сплачується:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

 

 

Секретар міської ради                                                                   Я.П.ДЗИНДРА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

I. Визначення проблеми

Відповідно до ХІІ розділу ст. 267 Податкового кодексу України, враховуючи вимоги статті 12.3.4. Податкового кодексу рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період).

Часті зміни податкового законодавства вимагають щорічного прийняття регуляторних актів із встановлення місцевих податків.

         За даними звітів фінансового управління Чортківської міської ради про виконання дохідної частини бюджету, у 2018 році до міського бюджету сплачено транспортного податку в  сумі 50,0 тис. грн. Сума запланованих надходжень на 2019 рік становить 50,0 тис. грн.

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

V

 

Держава

V

 

Суб’єкти господарювання,

V

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

V

 

         Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків є виключною  компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення транспортного податку не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.

II. Цілі державного регулювання

Проект рішення розроблено з ціллю:

  • Виконання вимог чинного законодавства.
  • Врегулювання правовідносин між Чортківською міською радою та суб’єктами оподаткування в процесі нарахування та сплати транспортного податку.
  • Встановлення транспортного податку, що дозволить виконати вимоги податкового законодавства та забезпечити сталі надходження до міського бюджету для виконання програм соціально – економічного розвитку міста.

 

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

По закінченню 2019 року діюче на території міста Чорткова рішення про встановлення транспортного податку має бути скасовано як таке, що не пройшло регуляторну процедуру і не поширюється на подальші періоди.

Відповідно до статті 10 місцеві ради обов’язково встановлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. 

Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку.

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Дотримання вимог податкового законодавства.

Забезпечення досягнення цілей державного регулювання.

Сталі надходження до міського бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відсутні

 Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку.

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Дотримання вимог податкового законодавства. Забезпечення досягнення цілей державного регулювання.

Сталі надходження до міського бюджету без погіршення умов для розвитку мікробізнесу.

 

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відсутні

Фізичні особи – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Відсутні

Фізичні особи – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 0

0

0

1

1

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

100

Х

 

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Витрати на сплату транспортного податку не зміняться.

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Суб’єкти господарювання – платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Витрати на сплату транспортного податку не зміняться.

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 «Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)»

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

Альтернатива 2 «Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з діючими у 2016 році максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп»

Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

1

Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

4

 Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Дотримання Чортківською міською радою вимог податкового законодавства.

Платники податку у 2020 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Витрати суб’єктів оподаткування на сплату транспортного податку та обсяг надходжень до міського бюджету не зміняться.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства.

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відповідно до статті 10 місцеві ради обов’язково встановлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. 

 

Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку.

Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства.

Зміни у Податковому кодексі України, зменшення кількості платників податків. Політична та економічна ситуація в країні.

Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України  транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування.

Обсяг надходжень до міського бюджету не зміниться, проте міська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення транспортного податку.

Х

           

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

  1. Оприлюднення проекту рішення «Про встановлення ставки транспортного податку на 2020 рік» з метою отримання зауважень та пропозицій.
  2. Встановлення транспортного податку.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна  криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.

         Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП.

          Строк дії акта – до повторного відстеження (проводиться через один рік), з подальшим продовженням чи внесенням відповідних змін.      

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:

Назва показника

за 2018 р.

за 2019р.

Надходження до місцевого бюджету транспортного податку від фізичних осіб (тис. грн.)

50,0

50,0

Загальна кількість платників транспортного податку – юридичних осіб (осіб)

2

2

Загальна кількість платників транспортного податку – фізичних осіб (осіб)

Витрати суб’єктів господарювання на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.)

0,5

0,5

Рівень поінформованості громадян та суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта

Проект рішення оприлюднюється на офіційній сторінці Чортківської міської ради в мережі Інтернет за адресою: http://www.chortkivmr.gov.ua

Один екземпляр надається до місцевого органу Державної фіскальної служби України.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

        Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження результативності планується здійснити через 1 рік після набуття чинності регуляторним актом.

       З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.

        У рамках зазначених методів відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.

 

Начальник відділу економічного розвитку,

інвестицій та комунальної власності                           С.С.ЧЕРНИШ


ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА
РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 3-91-19
тел. (03552) 2-27-98
24636045@mail.gov.ua
info@chortkivmr.gov.ua