Чортків online

 

 

 

 

 

 

Державна реєстрація права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи зіпсуванням відповідного документа

Враховуючи велику кількість звернень щодо питання державної реєстрації права власності та інших речових прав на земельну ділянку, права власності на об’єкт нерухомого майна, реєстрацію яких проведено до 1 січня 2013 р., у зв’язку із втратою, пошкодженням чи зіпсуванням відповідного державного акта на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, свідоцтва про право власності на нерухоме майно надаємо наступні рекомендації:

– подається копія примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого державного акта, свідоцтва про право власності на нерухоме майно;
– оголошення про втрату документа у друкованих засобах масової інформації за місцезнаходженням нерухомого майна, в якому повинні бути зазначені назва документа, його номер і дата видачі, на чиє ім’я виданий, яким органом (крім випадків пошкодження чи зіпсування документа).

Обов’язкова вимога законодавства: така державна реєстрація прав проводиться виключно за умови встановлення державним реєстратором наявності зареєстрованих речових прав в інформаційних системах, державна реєстрація прав в яких здійснювалася до 1 січня 2013 р., або на паперових носіях інформації, ведення яких здійснювалося підприємствами бюро технічної інвентаризації.

Особливості державної реєстрації на підставі рішень судів

Реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться виключно на підставі рішень, отриманих у результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником.

Державна судова адміністрація України у день набрання законної сили рішенням суду, яке передбачає набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав, внесення змін до записів Державного реєстру прав, зупинення реєстраційних дій, внесення запису про скасування державної реєстрації прав або скасування рішення державного реєстратора, забезпечує передачу до Державного реєстру прав примірника такого судового рішення.

Державний реєстратор, що перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав, що забезпечує зберігання реєстраційних справ у паперовій формі, за місцезнаходженням відповідного майна у день надходження відповідного рішення суду формує та реєструє необхідну заяву або реєструє рішення суду про заборону вчинення дій, пов’язаних з державною реєстрацією прав, чи рішення суду про скасування відповідного рішення суду.

Проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів здійснюється у порядку та строки, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», без справляння адміністративного збору.

      До запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним державним реєстром судових рішень, передбаченої вищевказаним законом, реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться за зверненням заявника.

 

Отримання інформації з Державного реєстру прав

1.Чому в інформаційній довідці з Реєстру прав при пошуку по ПІБ особи та ідентифікаційному коду (РНОКПП) відображається інформація про майно особи, що їй не належить?

Відповідь: У разі формування Інформаційної довідки з Реєстру прав в Кабінеті електронних сервісів за ПІБ особи та його РНОКПП, в результаті пошуку будуть відображені записи, в яких містяться зазначені в параметрах пошуку ПІБ особи та її РНОКПП, а також записи в яких міститься зазначені ПІБ особи,  а інформація про РНОКПП відсутня.

В знайдених записах буде відображатись інформація лише стосовно ПІБ особи, оскільки відомості про РНОКПП, серію та номер паспорта громадянина України, надаються державними реєстраторами, нотаріусами виключно особі, якої вони стосуються, крім випадків надання інформації посадовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, Національної поліції, Національного антикорупційного бюро, Національного агентства з питань запобігання корупції, Національного банку, адвокатів, нотаріусів у зв’язку із здійсненням ними повноважень.

2.Чому в Реєстрі прав відсутня інформація про нерухоме майно особи, що їй належить?

Відповідь: Інформаційна довідка формується з використанням відомостей, що міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Єдиному реєстрі заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державному реєстрі іпотек (далі – Реєстри).

Наповнення Державного реєстру прав здійснюється за заявочним принципом, тобто інформація з паперових носіїв до нього не переносилась автоматично, отож в інформаційній довідці буде відображена тільки інформація, наявна в Реєстрах.

При цьому у Реєстрах відсутня інформація про зареєстровані до 01.01.2013 права на земельні ділянки, реєстрація яких проводилась органами земельних ресурсів.

Крім того, досить тривалий період реєстратори БТІ проводили реєстрацію прав власності на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках, на паперових носіях, які досі зберігаються в БТІ. Підключення БТІ до Реєстру прав власності на нерухоме майно відбувалось поступово, починаючи з 2003 року. Деякі БТІ зокрема на території міст Києва та Севастополя, були підключені до Реєстру прав лише у травні – червні 2010 року.

Уряд зобов’язав реєстраторів перевіряти рішення суду перед вчиненням реєстраційних дій

У ході  засідання Кабінет Міністрів  08.09.2016 року ухвалив розроблену Мін’юстом постанову, якою зобов’язав нотаріусів та інших суб’єктів реєстрації перевіряти судові рішення на можливість підробки перед вчиненням реєстраційних дій. Про це повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Сьогодні була прийнята дуже важлива антирейдерська постанова. Одна зі схем, яка використовувалася рейдерами, – це підроблені судові рішення, коли рейдери фальсифікували печатки, або йшли на змову з суддею, який видавав рішення, однак не реєстрував його. Ми зобов’язали всіх державних реєстраторів перевіряти рішення судів, які подаються заявниками. Якщо реєстратор відповідне рішення знайде у реєстрі судових рішень, то він вчинятиме реєстраційну дію. Якщо такого рішення не буде – реєстраційна дія не буде здійснюватися», – зазначив очільник Мін’юсту.

Він також повідомив, що сьогодні Міністерство юстиції передало до Національного антикорупційного бюро всі матеріали, які стосуються спроб захоплення майна та бізнесу.

«Дуже важливо, щоб ті особи, які були до цього причетні, понесли відповідальність. Ми також закликаємо НАБУ долучитися до підписання меморандуму між Мін’юстом та Національною поліцією про автоматизований обмін інформацією, щоб мати змогу по гарячих слідах затримувати ділків, які причетні до рейдерства», – наголосив Міністр юстиції.

Він також звернувся до народних депутатів – прийняти проект закону №5067, який введе кримінальну відповідальність за вчинення рейдерських захоплень.

«Це буде відповідальність на рівні корупційних злочинів, тобто до 8 років ув’язнення зі спецконфіскацією. При цьому, каратимуться всі особи причетні до рейдерських схем: реєстратори, заявники та вигодонабувачі», – заявив Павло Петренко.

Хто проводить державну реєстрацію нерухомого майна та бізнесу?

Відділ з питань державної реєстрації Чортківської міської ради, повідомляє що 30 квітня 2016 року завершився визначений Законами України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» перехідний період для децентралізації владних повноважень у сферах державної реєстрації нерухомості та бізнесу.

З 01 травня 2016 року припинилось надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації через територіальні органи юстиції.

У зв’язку з чим, для здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців можна звернутися до Центру надання адміністративних послуг у м. Чорткові за такою адресою:

– вул. Сонячна, 7, м.Чортків, Тернопільської області;

Одночасно звертаємо увагу на те, що законодавством у сфері державної реєстрації закріплений  принцип «екстериторіальності», який  полягає у проведенні державної реєстрації речових прав на нерухоме майно незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області (крім державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, що проводиться  нотаріусами незалежно від місцезнаходження) та державної реєстрації юридичних осіб й фізичних осіб – підприємців будь-яким органом державної реєстрації в межах області.

   
   


ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА
РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 3-91-19
тел. (03552) 2-27-98
24636045@mail.gov.ua
info@chortkivmr.gov.ua