Чортків online

Статут Територіальної громади міста Чорткова

Зміни та доповнення затверджено
рішенням ХХХVI сесії
Чортківської міської ради
VI скликання
від 25 жовтня 2013 року за № 417

СТАТУТ
Територіальної громади
міста Чорткова
(НОВА РЕДАКЦІЯ)

м. Чортків
2009 р.

ПРЕАМБУЛА
Територіальна громада міста Чорткова з метою урахування історичних національно-культурних, соціально-економічних, інших особливостей місцевого самоврядування в м. Чорткові та усвідомлюючи свою відповідальність за долю міста, збереження і примноження його досягнень і традицій, спираючись на славетну історію міста, враховуючи досвід управління міським господарством, а також передовий досвід міського розвитку, прямуючи до досягнення найвищих світових стандартів у життєдіяльності міста, дбаючи про забезпечення промислового, екологічного, наукового, культурного розвитку міста, підвищення рівня життя та створення умов для задоволення потреб жителів міста у соціально-культурних та економічних потребах, розуміючи, що місцеве самоврядування є найбільш ефективною формою управління територіальною громадою, що забезпечує підвищення добробуту її членів, вільний розвиток особистості, зростання економічної, політичної, наукової і моральної ролі міста в суверенній Україні, керуючись Конституцією України, Європейською хартією місцевого самоврядування, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також іншими законами України та міжнародними правовими нормами, що гарантують дотримання прав та основних свобод громадян, приймає Статут територіальної громади м. Чорткова.

Статут територіальної громади м. Чорткова (далі Статут) визначає основи життєдіяльності територіальної громади м. Чорткова, засади, форми та порядок здійснення нею місцевого самоврядування як безпосередньо, так і через законно обрані органи місцевого самоврядування.

Розділ І
Загальні положення
Глава 1
Характеристика міста, його територія
Стаття 1
Чортків – місто обласного значення, в якому також розміщений центр Чортківського району Тернопільської області. (ч. 1 ст. 1 із змінами внесена згідно рішення сесії Чортківської міської ради № 417 від 25 жовтня 2013 року)
Знаходиться за 76 км на південний схід від обласного центра- Тернополя. Це друге за кількістю населення місто області.
Розташоване на берегах річки Серет. Чисельність населення – 29 120 мешканців, (станом на 2009 рік). Територія міста – 11,2 кв. км.
Відстань від м. Чорткова до найближчих обласних центрів України автомобільними шляхами складає: до м. Києва – 480 км, м. Чернівців – 88 км, м. Вінниці – 230 км, м. Житомира – 360 км, м. Івано-Франківська – 110 км, м. Львова – 200 км, м. Рівного – 215 км, м. Хмельницького – 111 км.
Місто Чортків засноване у 1522 році. Був центром селянського повстання 1648-1652рр. Знаходився під владою Туреччини (1672-1683), Польщі (з 1387-1772рр.), Австрії (з 1772-1917рр.). Дивна назва походить від першої назви міста Чартковіце. Коли Сигизмунд ІІІ подарував місто польському шляхтичу, то він взяв собі титул – граф Чортковський, звідси і пішла назва Чортків. До 1779 р. замок був резиденцією магнатів Галицьких, Садовських, Потоцьких.
Під Чортковом 8 червня 1919 року частини Української Галицької Армії здійснили прорив польського фронту (т.зв. “Чортківська Офензива”). В результаті стрімкого наступу січовиків було визволено від поляків Тернопіль та Бережани.
З глибини віків починається історія міста. До наших днів височать під Вигнанською горою рештки стін колишнього замку кінець XIV-початку XV ст. Ці посивілі від часу мури бачили і татарську орду, і турецьких яничарів, і кінноту польської шляхти, і вершників козацьких полків. Адже замок був резиденцією польських феодалів та козацькою фортецею. Але люди тут жили значно раніше. Про це засвідчують залишки поселень трипільської культури (IV-ІІ тисячоліття до н. е.) однієї з найяскравіших археологічних культур мідно-кам’яного віку. З кінця XI ст. по 1144 рік землі ці були в складі Галицького, Галицько-Волинського і Теребовлянського князівств, а у 1387 році опинились під владою Речі Посполитої Польської.
Основні історичні об’єкти:
• Замок, який побудований кінець XIV- на початку XV ст.. дерев’яний, а у 1604-1609 рр. перебудований на кам’яний. Розташований на горі, над рікою. Збереглося дві башти та оборонні мури.
• Вознесенська Церква. Побудована в 1717-1738, дерев’яна.
• Успенська Церква. Побудована в 1635р, дерев’яна.
• Домініканський костел (1610-1619р.) з монастирем Отців Домініканів (1635).
• Старий ринок (ХІХ ст.)
• Ратуша (поч. ХХ ст.)
Відповідно до Постанови Верховної Ради України № 609-VII від 19 вересня 2013 року місто Чортків віднесено до міст категорії обласного значення. (ч. 8 ст. 1 доповнена згідно рішення сесії Чортківської міської ради № 417 від 25 жовтня 2013 року)

Стаття 2
Територію, в межах якої здійснюється місцеве самоврядування, визначають адміністративні кордони міста.
Адміністративними кордонами міста є міська межа.
Територія міста Чорткова поділяється на мікрорайони, а вони включають в себе вулиці:
Кадуб: 16 липня, Антонича, Барвінського, Березовського, Богуна, Братів Лепких, Бучацька, князя Володимира Великого, Гірська, Гніздовського, Довбуша, Заводська, Золотарка, Каденюка (Гагаріна), Кривоноса, Криницького, Лемківська, Маковея, Мельничука, Об’їзна, Огієнка, Ольжича, Рильського, Савки, Стуса, Тичини, Удовиченка(Сагайдачного),Чайковського, Чортківської Офензиви (Чернецького), Чубинського, Шашкевича, Шеремети, Шухевича, Ягільницька, Січинського, Купчинського, Кадуб, Вербіцького.
Центр: Степана Бандери, Маньовського, Монастирська, Пігута, Синенького, Сліпого, Коновальця, Лесі Українки, Лепкого, Глибока, Горбачовського, Зелена, Карабіневича, Коротка, Коцюбинського, Мельника, Надбережна, Носса, Росляка, Сонячна, Франка, Церковна, Аптечна, Гоголя, Млинарська, Петрушевича, Ринок, Хічія, Шевченка, Шкільна, Юрчинських, Вербова, Галицька, Глуха, Незалежності, Пітушевського, Подільська, Водна, Грушевського, Дорошенка, Драгоманова, Котляревського, Мазепи, Молодіжна, Наливайка, Паркова, Підлісна, Пулюя, Хмельницького, Шептицького.
Бердо: Бердо, Джерельна, Лісова, Рудькова.
Калічівка: Верхня Сонячна, Весняна, Виговського, Вишнева, Вітовського, Вітовського бічна, Гагаріна, Гранична, Гранична бічна, Гранична нова, провулок Гранична, Івасюка, Кармелюка, Кобилянської, Копичинецька, провулок Копичинецької, Крушельницької, Лисенка, Нова, Польова, Садова, Червоний Берег, Яремчука.
Синяково: Байди Вишневецького, Довженка, Корольова, Леонтовича, Орлика, Полуботка, Сагайдачного, Сингаївського, Сірка, Стефаника, Сковороди, Тарнавського, Теребовлянська, Тудора.
Залізничний: Вигнанська, Залізнична, Замкова, Левицького, Мистецька, Надрічна, Проїзна, Рубчакової, Стрімка, Теліги, Чортківська, Шопена, Шопена бічна, провулок Шопена, Ясна, Білецька, Броварова, Вільшана, Вокзальна, Київська, Підгірна, Середня, Січових Стрільців.
Зміна міської межі здійснюється відповідно до законів України за поданням міської ради з обов’язковим врахуванням думки територіальної громади міста через місцевий референдум.
Будь-які зміни міської межі, здійсненні згідно з законом, відображаються в Генеральному плані міста.

Стаття 3
Територія міста є невід’ємною складовою частиною території України. Місто Чортків відноситься до категорії міст обласного значення і згідно із адміністративно-територіальним устроєм України входить до Тернопільської області. (ч. 1 ст. 3 із змінами внесена згідно рішення сесії Чортківської міської ради № 417 від 25 жовтня 2013 року)
Територія міста є основою життя і діяльності територіальної громади.
Розпорядження землею в межах адміністративних кордонів міста здійснює міська рада при дотриманні прав власників землі та інших землекористувачів.
Віднесення земель міста до будь-яких категорій здійснюється міською радою відповідно до Генерального плану забудови і плану земельно-господарського устрою міста згідно з чинним законодавством.
Порядок і правила використання земель міста встановлюються міською радою відповідно до земельного, містобудівного і природоохоронного законодавства.
Міська рада, в інтересах жителів міста, може згідно з чинним законодавством встановлювати особливості використання міських земель незалежно від форми їхньої власності.
Міське самоврядування в місті Чорткові поширюється і на землі за межами міста, які у відповідності із Законом відчужуються для потреб міста.
Місто Чортків може об’єднуватись з іншими поселеннями в Україні в асоціації, вступати до асоціацій та інших форм добровільних об’єднань, зберігаючи при цьому статус самоврядної територіальної одиниці, про що приймається відповідне рішення міської ради.
Місто Чортків на добровільних та договірних засадах може вступати в зносини з містами зарубіжних країн та входити до міжнародних муніципальних асоціацій (союзів, фондів тощо) в порядку, передбаченому Законом.
При входженні міста до українських та міжнародних добровільних об’єднань забороняється передача їм будь-яких самоврядних повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Утворення на території міста територіальних зон із спеціальним статусом (історико-заповідних, лісопаркових, промислових тощо) здійснюється у відповідності із Законом за поданням міської ради з врахуванням думки територіальної громади.
Глава 2
Правова основа Статуту.

Стаття 4
Статут територіальної громади міста Чорткова має найвищу юридичну силу по відношенню до актів, які приймаються в системі місцевого самоврядування міста, за виключенням рішень, прийнятих місцевим референдумом.
Дія Статуту поширюється на всю територію міста і на території, що знаходяться за межами міста, але у відповідності із законодавством відчужені для потреб міста.
Статут приймається та затверджується на сесії міської ради приймається більшістю голосів від загального складу Чортківської міської ради.
Зміни і доповнення до Статуту затверджуються рішенням сесії міської ради більшістю голосів від загального складу ради.
Пропозиції щодо змін і доповнень Статуту вносяться до міської ради групою депутатів міської ради (не менш як 1/4 від загального складу ради), головою міста, членами територіальної громади міста в порядку місцевої ініціативи (не менш як 1/10 від загального складу виборців).
Глава 3
Організаційно-правова, матеріальна та фінансова основи
місцевого самоврядування.

Стаття 5
Орган місцевого самоврядування є юридичною особою, має власні повноваження, надані Законами України, в межах яких діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до чинного законодавства. Органи самоорганізації населення, у разі створення діють у межах повноважень, наданих Законом та міською радою.
Органам місцевого самоврядування законом можуть надаватись окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Матеріальною та фінансовою основою місцевого самоврядування в місті є рухоме і нерухоме майно, доходи бюджету міста, позабюджетні цільові (в тому числі валютні) кошти, земля, природні ресурси, підприємства, організації та установи, що є у комунальній власності територіальної громади міста. Перелік об’єктів комунальної власності визначається рішенням міської ради на підставі Закону.
Зміни до переліку об’єктів комунальної власності вносяться відповідно до рішень міської ради, прийнятих на підставі Закону.
Управління майном, що належить до комунальної власності територіальної громади міста здійснюють виконавчі органи міської ради у межах, визначених міською радою у відповідному рішенні.
Доцільність, порядок та умови відчуження та надбання об’єктів комунальної власності територіальної громади міста визначаються рішенням міської ради.
Контроль за користуванням та розпорядженням об’єктами комунальної власності територіальної громади міста ведуть відповідні тимчасові контрольні комісії міської ради. Порядок створення таких комісій та їх повноваження визначаються Законом та міською радою.

Глава 4
Відносини органів місцевого самоврядування
з підприємствами, установами та організаціями.

Стаття 6
Відносини міської ради, її виконавчих органів з підприємствами, установами та організаціями, що знаходяться на території міста, базуються на дотриманні визначених Законом прав суб’єктів господарської діяльності і визначаються їх формою власності.
По відношенню до підприємств та організацій, що перебувають у комунальній власності територіальної громади, міська рада та її виконавчі органи здійснюють наступні функції:
1. Приймають рішення про їх створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання.
2. Встановлюють розмір частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до міського бюджету.
3. Встановлюють в порядку і межах, визначених законодавством, тарифи щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг.
Відносини міської ради та її виконавчих органів з цими підприємствами будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності.
Відносини міської ради та її виконавчих органів з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності територіальної громади, будуються на договірній та податковій основі.
Ці підприємства підконтрольні міській раді та її виконавчим органам у межах власних повноважень, міської ради, наданих Законом, а також з питань здійснення делегованих їм повноважень.
За пропозицією міського голови, виконавчого комітету, постійних депутатських комісій ради, міська рада приймає відповідне рішення та вносить пропозиції про передачу, або продаж у комунальну власність територіальної громади міста підприємств, установ та організацій, їх структурних підрозділів та інших об’єктів, що належать до державної та інших форм власності, якщо вони мають важливе значення для забезпечення комунально-побутових і соціально-культурних потреб міста.

Розділ ІІ
Система місцевого самоврядування.
Глава 5
Загальні засади формування і функціонування системи
місцевого самоврядування.

Стаття 7
Система місцевого самоврядування в місті Чорткові визначається цим Статутом у відповідності з Конституцією України та Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
Вона включає:
1. Територіальну громаду міста, яка складається із жителів, які постійно проживають в місті.
2. Міську раду – представницький орган місцевого самоврядування, який представляє територіальну громаду міста.
3. Міського голову.
4. Виконавчі органи ради (виконавчий комітет, управління, відділи тощо).
5. Органи самоорганізації населення (квартальні комітети, об’єднання співвласників багатоповерхових будинків, тощо).
Розмежування повноважень між елементами місцевого самоврядування здійснюється згідно Закону, цього Статуту та рішень міської ради.
Міська рада, міський голова, виконавчі органи міської ради обираються, утворюються та діють згідно чинного законодавства.
Вони здійснюють свою діяльність по реалізації функцій місцевого самоврядування за дорученням територіальної громади міста, від її імені та в її інтересах у відповідності до Конституції, законів України та Статуту.
Права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

Стаття 8
Правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими законами України.
Посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування.
На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про державну службу» та «Про місцеве самоврядування в Україні»

Глава 6
Територіальна громада міста.

Стаття 9
Територіальну громаду міста Чорткова (далі – територіальна громада) складають усі жителі міста – фізичні особи (громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства), які постійно проживають на території міста Чорткова на законних підставах, мають власну або найману жилу площу в місті (за винятком готелів) і зареєстровані у встановленому законом порядку.

Стаття 10
Територіальна громада, згідно з передбачених Конституцією України і Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, здійснює місцеве самоврядування на наступних принципах:
1. Народовладдя.
2. Законності.
3. Верховенства права, пріоритету прав та свобод людини і громадянина.
4. Гласності.
5. Колегіальності.
6. Поєднання місцевих і державних інтересів.
7. Виборності.
8. Правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в обсягах та межах своїх повноважень.
9. Підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами органів і посадових осіб місцевого самоврядування.
10. Державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування.
11. Судового захисту прав територіальної громади.

Стаття 11
Метою територіальної громади є здійснення місцевого самоврядування для загального блага її членів, сприяння створенню умов, що забезпечують гідне життя і вільний розвиток кожного члена територіальної громади.
З метою соціально-економічного розвитку в місті Чорткові діє дві програми: «Стратегічний план економічного розвитку міста Чорткова» та «Генеральний план міста Чорткова».
Визнання, дотримання і захист конституційних прав і свобод людини та громадянина – обов’язок територіальної громади і всіх інших суб’єктів місцевого самоврядування.
Завданнями територіальної громади є:
1. Сталий розвиток міста, дотримання рівноваги між потребами економічного розвитку з одного боку – і збереження здорового середовища життєдіяльності та природного довкілля – з іншого.
2. Забезпечення кожній людині безпечного для життя і здоров’я довкілля.
3. Ощадливе, раціональне та ефективне використання природних ресурсів.
4. Збереження природної спадщини міста.
5. Розвиток у місті ефективних виробничої, соціальної і транспортної систем.
6. Здійснення обґрунтованої політики розвитку соціальної сфери міста, що користується громадською підтримкою.
7. Створення умов для працевлаштування жителів міста та їх матеріально-фінансової самостійності.
8. Забезпечення різноманітного асортименту доступних та якісних послуг і товарів.
9. Створення умов життя в місті, які сприяють досягненню фізичного, культурного, морального і духовного розвитку особистості.
10. Розширення пільгових, доступних для різних категорій населення форм користування соціально-культурними, спортивними закладами, спорудами міста.
11. Надання підтримки у розвитку національно-етнічних, вікових, фахових, культурних, релігійних та інших груп населення, створення умов для їх діяльності і мирного співіснування, участі в них широкого кола жителів міста.
12. Збереження історико-культурної спадщини міста.
13. Зберігання і реставрація історичних пам’ятників та споруд, розвиток якісної сучасної архітектури, формування естетичного зовнішнього вигляду міста.
14. Створення безпечних умов проживання для жителів міста, забезпечення ефективного захисту від злочинності, правопорушень та будь-яких форм насильства.
15. Організація в місті безпеки руху транспорту та пішоходів.

Стаття 12
До компетенції територіальної громади відноситься:
1. Формування міської ради, обрання міського голови згідно норм чинного Законодавства й ухвалення рішення про дострокове припинення їх повноважень відповідно до чинного законодавства.
2. Заслуховування звітів депутатів міської ради, міського голови, уповноважених представників виконавчих органів створених органами місцевого самоврядування.
3. Здійснення контролю за діяльністю органів і посадових осіб місцевого самоврядування у встановлених законодавством і Статутом формах, зокрема, у формі регулярної звітності, доступу до інформації про діяльність органів місцевого самоврядування згідно чинного законодавства.
4. Установлення переліку об’єктів комунальної власності, що не можуть бути визнані банкрутами та відчужені в будь-якій формі.
5. Ініціювання питання, пов’язаного з перейменуванням територіальної громади.
6. Об’єднання з іншими територіальними громадами і вихід із таких об’єднань.
7. Участь у процесі розробки, обговорення та прийняття актів, що визначають основи реалізації права на безпосереднє вирішення питань місцевого значення в межах Конституції і законів України, зокрема: Статуту територіальної громади, Генерального плану міста, міського бюджету, стратегічних програм розвитку міста та інше.

Стаття 13
Члени територіальної громади здійснюють своє право на участь у місцевому самоврядуванні як безпосередньо, так і через відповідні органи місцевого самоврядування.
Формами участі членів територіальної громади в місцевому самоврядуванні є:
1. Місцевий референдум;
2. Місцеві вибори;
3. Загальні збори громадян за місцем проживання;
4. Місцеві ініціативи;
5. Громадські слухання;
6. Колективні та індивідуальні звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування;
7. Інформаційні запити;
8. Участь у роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування;
9. Участь через діяльність громадських організацій та осередків політичних партій;
10. Інші форми участі громадян у місцевому самоврядуванні.

Стаття 14
Вищими формами безпосереднього здійснення територіальною громадою участі у місцевому самоврядуванні є місцеві вибори та місцевий референдум.

Стаття 15
Жителі міста відповідно до Конституції України мають право збиратися мирно, проводити збори, мітинги, демонстрації й інші масові заходи в тому числі для привернення уваги органів і посадових осіб органів місцевого самоврядування до актуальних проблем громади, що потребують негайного вирішення.
Порядок проведення масових заходів на території міста погоджується міською радою відповідно до вимог чинного законодавства.

Стаття 16
Органи місцевого самоврядування дотримуються у своїй діяльності принципів громадянського миру та злагоди між членами територіальної громади, захисту прав та інтересів різноманітних соціальних, етнічних і релігійних груп громадян.
При виникненні конфлікту передбачається погоджувальна процедура, порядок проведення якої затверджується міською радою.
У передбачених законодавством випадках конфлікти вирішуються в судовому порядку.

Стаття 17
Територіальна громада міста Чорткова має власну символіку – Герб міста.
Зміст, опис і порядок офіційного використання символіки територіальної громади міста визначаються окремим Положенням, яке затверджується рішенням міської ради.

Стаття 18
Міська рада може засновувати відзнаки, якими нагороджуються жителі міста, інші громадяни України, іноземні особи та особи без громадянства, що мають видатні заслуги перед містом та внесли значний вклад в соціально-економічний та культурний розвиток міста.
Перелік відзнак, підстави та порядок нагородження ними встановлюється “Положенням про відзнаки міста”, яке розробляється та затверджується за рішенням міської ради.

Глава 7
Місцевий референдум

Стаття 19
Місцевий референдум є формою вирішення територіальною громадою питань, віднесених законодавством України до відання місцевого самоврядування шляхом прямого виявлення жителями міста, які згідно Закону мають право участі в місцевому референдумі.
Одна десята частина громадян, що проживають на території міста Чорткова і мають право голосу, може порушити питання про дострокове припинення повноважень міської ради або міського голови за рішенням місцевого референдуму у порядку визначеному Законом.
Рішення, прийняті місцевим референдумом, є обов’язковими для виконання на території міста.

Глава 8
Вибори депутатів міської Ради та міського голови.

Стаття 20
Вибори депутатів міської ради проводяться на основі загального, рівного і прямого виборчою права шляхом таємного голосування в порядку та на строк, визначений Конституцією України.
Міський голова обирається територіальною громадою міста на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку та на строк, визначений Конституцією України.

Глава 9
Загальні збори громадян за місцем проживання.

Стаття 21
Компетенція та порядок проведення загальних зборів громадян за місцем проживання встановлюється Положенням про загальні збори громадян за місцем проживання в Україні, яке затверджене Постановою Верховної Ради України від 17.12.1993 № 3748-ХІІ.
У випадках, коли скликання зборів пов’язане з певними організаційними труднощами (відсутність необхідних приміщень, необхідність додаткових коштів тощо) проводиться конференція представників громадян мікрорайонів, житлових масивів (комплексів), вулиць, кварталів, будинків та інших територіальних утворень.
Норми представництва на конференціях представників встановлюються в таких межах:
– будинок – 1 представник від квартири;
– квартал – 1 представник від кожних 5 приватних будинків та 2 представника від кожного під’їзду багатоповерхових будинків;
– вулиця – 1 представник від кожних 5 приватних будинків та 2 представника від кожного багатоповерхового будинку;
Представники громадян для участі в конференціях визначаються органами територіальної самоорганізації населення у відповідності із встановленими цим Статутом нормами. Дозволяється участь в конференціях громадян за власним бажанням, якщо вони проживають на відповідній території та не визначені відповідним органом територіальної самоорганізації населення для участі в конференціях.

Глава 10
Місцеві ініціативи.

Стаття 22
Члени територіальної громади міста Чорткова мають право ініціювати розгляду міській раді будь-які питання, віднесеного до відання місцевого самоврядування Законом у порядку, встановленому цим Статутом.
Право на участь в ініціюванні та внесенні питань на розгляд міської ради мають члени територіальної громади міста Чорткова, які досягли 18 років.
Для ініціювання розгляду у міській раді питань члени територіальної громади створюють ініціативну групу, у складі не менше 5 жителів міста Чорткова, про те складають заяву, підписану всіма членами ініціативної групи. Ця заява реєструється у міській раді. В заяві необхідно вказати:
– прізвище, ім’я та по-батькові всіх членів ініціативної групи;
– мета створення ініціативної групи;
– територія, від якої ініціюється розгляд питань у міській раді (мікрорайон, житловий комплекс, вулиця, квартал, будинок);
– місце та час проведення зборів громадян за місцем проживання для ініціювання розгляду питань у міській раді;
– інші відомості.
Після реєстрації заяви ініціативна група проводить збори громадян за місцем проживання з питань місцевої ініціативи з обов’язковою участю депутатів міської ради. На зборах визначаються конкретні питання місцевої ініціативи для внесення на розгляд ради. На зборах обов’язкова присутність не менше 30 громадян, членів територіальної громади міста (без врахування депутатів міської ради).
Міська рада сприяє ініціативній групі у проведенні зборів громадян. Відповідальність за підтриманням громадського порядку під час проведення зборів несе ініціативна група, що є обов’язковою умовою проведення таких зборів.
Збори громадян за місцем проживання з питань місцевої ініціативи приймають відповідне рішення більшістю громадян, присутніх на зборах, відкритим або таємним голосуванням, що вирішується зборами. Рішення зборів підписується головою та секретарем зборів.
За результатами зборів складається протокол, який у двох примірниках подається ініціативною групою в міську раду.
У протоколі має бути зазначена кількість присутніх громадян, прізвища, ім’я та по батькові присутніх депутатів міської ради, питання місцевої ініціативи, які пропонуються зборами громадян на розгляд міської ради. До протоколу додається список громадян, які були присутніми на зборах із зазначенням їх місця проживання та віку. Протокол підписується головою та секретарем зборів і присутніми на зборах депутатами міської ради.
У строк не пізніше ніж через 7 днів після подання в міську раду, протокол зборів громадян розглядається міським головою, який доручає відповідній депутатській комісії міської ради для підготовки розгляду питання місцевої ініціативи на сесії міської ради.
Міська рада на своїй сесії обов’язково на відкритому засіданні розглядає місцеву ініціативу за участю членів ініціативної групи з питань місцевої ініціативи та приймає відповідне рішення.
Рішення, прийняті міською радою з питань місцевої ініціативи, обов’язково публікуються в газеті міської ради у термін не пізніше ніж через 10 днів після його прийняття. Копія рішення надається ініціативній групі з питань місцевої ініціативи.
Ці рішення набувають чинності після опублікування в газеті міської ради.
Повторний розгляд питань місцевої ініціативи на сесії міської ради проводиться не раніше, ніж через рік після прийняття попереднього рішення з цього питання.

Глава 11
Громадські слухання.

Стаття 23
Громадське слухання – зустріч членів територіальної громади з депутатами міської ради, міським головою, іншими посадовими особами міської ради, її виконавчих органів та органів самоорганізації населення.
Громадські слухання проводяться у випадках передбачених Положенням «Про громадські слухання в м. Чорткові» ( додаток до Статуту № 1).
Під час громадських слухань члени територіальної громади заслуховують депутатів та посадових осіб, порушують питання та вносять пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.
Підготовку громадських слухань здійснюється місцевою владою в тісній співпраці з ініціатором слухань.
Не пізніше місячного терміну після громадських слухань, міська рада через міську газету інформує громадян міста про результати розгляду пропозицій, які внесені за результатами громадських слухань.

Глава 12
Участь в роботі органів місцевого самоврядування та робота на виборних посадах місцевого самоврядування.

Стаття 24
Жителі міста мають право бути присутніми на відкритих пленарних засіданнях міської ради.
Особи, які виявили бажання відвідати сесію міської ради, повинні не пізніше як за 3 дні до її відкриття подати відповідну заяву на ім’я секретаря ради, де зазначити на розгляді яких питань бажають бути присутніми.
Присутні на засіданнях жителі міста не втручаються в їх роботу, право для виступу надається більшістю голосів від присутніх на засіданні.
Жителям міста Законом України гарантується право бути обраними на посади місцевого самоврядування, які визначені як виборні.
Глава 13
Взаємодія органів місцевого самоврядування
та об’єднань громадян.

Стаття 25
Об’єднання громадян на території міста Чорткова діють на підставі чинного законодавства України.
Для проведення масових заходів (зборів, мітингів, демонстрацій тощо) зареєстроване об’єднання громадян повідомляє про це у письмовій формі виконавчий комітет.
У повідомленні за підписом керівника організації або осередку необхідно вказати мету, місце та час проведення заходу, передбачувану кількість громадян, які приймуть участь у заході.
Громадський порядок під час проведення заходів забезпечує керівництво об’єднання громадян або його осередку, зареєстрованих у встановленому порядку, та Чортківський РВ УМВСУ в Тернопільській області.
Для отримання від органів місцевого самоврядування інформації необхідної для реалізації мети та завдань, об’єднання громадян, або його осередок надає письмову заяву за підписом керівника на ім’я голови ради. У заяві необхідно вказати мету надання та об’єм необхідної інформації.
Інформація надається об’єднанню громадян у термін не пізніше місяця з дня подання заяви.
Причиною відмови у наданні необхідної інформації можуть бути:
– інформація, що містить державну таємницю;
– інформація, що не є необхідною для реалізації мети та завдань об’єднання громадян.
– інша інформація, яка визначена чинним законодавством
Об’єднання громадян, чи будь-хто з його членів не можуть вимагати для ознайомлення робочих та підготовчих документів.
Пропозиції до органів місцевого самоврядування подаються загальними зборами ( конференціями) об’єднань громадян або їх осередків в місті на ім’я посадових осіб місцевого самоврядування у письмовій формі за підписом керівника організації.
Орган місцевого самоврядування розглядає ці пропозиції та надає обґрунтовану відповідь не пізніше ніж через місяць після їх надходження.

Розділ ІІІ
Органи і посадові особи місцевого самоврядування.

Глава 14
Міська рада.

Стаття 26
Міська рада є представницьким органом місцевого самоврядування, яка представляє інтереси територіальної громади міста та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” та іншими Законами України.

Стаття 27
Міська рада формується шляхом вільних виборів, що проводяться на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Порядок призначення, організації та проведення виборів депутатів міської ради визначаються Конституцією і Законами України.
Міська рада є підзвітною, підконтрольною і відповідальною перед територіальною громадою, яка через міську газету інформує населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з інших питань місцевого значення. Звітує перед територіальною громадою про свою діяльність на громадських слуханнях не менше одного разу на рік.

Стаття 28
Загальний склад міської ради визначається радою відповідно до закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.
Крім депутатів, до складу міської ради за посадою входить міський голова та секретар міської ради.

Стаття 29
Депутат міської ради є представником інтересів територіальної громади, виражає і захищає інтереси територіальної громади міста, несе обов’язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення в межах своїх повноважень, бере активну участь у здійсненні місцевого самоврядування.
Депутат міської ради є повноважним і рівноправним членом міської ради.
Депутат міської ради наділяється відповідно до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її виконавчих органів.
Депутат міської ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю.
Депутат місцевої ради не може мати іншого представницького мандата.

Стаття 30
Строк повноважень міської ради встановлюється відповідно до Конституції України.
Повноваження депутатів міської ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішенням про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчується в день першої сесії ради нового скликання.
Повноваження депутатів міської ради можуть бути припиненні достроково у випадках передбачених Законом.
Дострокове припинення повноважень депутата міської ради може бути здійснено шляхом його відкликання відповідно до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.
Дострокове припинення повноважень повного складу міської ради може бути здійснено відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, рішенням місцевого референдуму, Верховною Радою України через призначення дострокових виборів.

Стаття 31
Основною організаційною формою роботи міської ради є її сесія.
Сесія складається з пленарних засідань міської ради, а також засідань постійних комісій ради.
Сесія міської ради є правомочною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
На сесіях міська рада розглядає найважливіші питання, віднесені до відання місцевого самоврядування, за виключенням питань, які відповідно із принципом розподілу повноважень віднесені до відання міського голови і виконавчих органів міської ради.
Пропозиції до порядку денного сесії міської ради можуть вноситися міським головою, постійними комісіями, депутатами міської ради, виконавчим комітетом міської ради.
Порядок підготовки і розгляду на сесіях міської ради питань порядку денного, а також графік її пленарних засідань визначаються Регламентом міської ради.
Сесії міської ради проводяться гласно і носять відкритий характер. На сесії міської ради, за попередньою заявою, поданою не менше ніж за 3 дні до пленарного засідання, мають право бути присутні жителі міста, представники засобів масової інформації, політичних партій і громадських організацій, органів самоорганізації населення.
Рішення міської ради приймаються відкритим або таємним голосуванням.
Відкрите голосування може бути поіменним.
Поіменне голосування проводиться за пропозицією будь-кого з депутатів, підтриманою не менше як третиною депутатів, від загального складу ради.
За процедурним рішенням, підтриманим понад третиною депутатів від загального складу ради, результати поіменного голосування оприлюднюються в друкованому органі міської ради.
Порядок і процедура прийняття рішень міською радою визначаються її Регламентом.
Прийняті на сесії рішення міської ради підписуються протягом п’яти днів з моменту його прийняття головуючим на засіданні ради. Впровадження прийнятого рішення, може бути зупинено міським головою протягом п’яти днів і внесено на повторний розгляд ради з обґрунтуванням зауважень. Для цього своїм розпорядженням міський голова у двотижневий термін скликає пленарне засідання ради.
З цього приводу, міський голова скликає пленарне засідання не пізніш ніж на десятий день з моменту зупинення впровадження прийнятого рішення.
Якщо міський голова у двотижневий термін не скликав пленарне засідання ради чи не вніс зупинене рішення на розгляд ради, а так само якщо рада відхилила зауваження міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами голосів від загального складу ради, воно набуває чинності незалежно від його підписання міським головою.
Рішення міської ради нормативно-правового характеру підлягають офіційному оприлюдненню через друкований засіб масової інформації міської ради у десятиденний строк з моменту прийняття і набувають чинності з дня оприлюднення, якщо міською радою не встановлено інший строк введення цих рішень в дію.
Рішення ради підлягають оприлюдненню через розміщення та опублікування їх у друкованому засобі масової інформації міської ради та на сайті міської ради через Інтернет.

Стаття 32
Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними та фізичними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими Законами.
Шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування – за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом.

Глава 15
Постійні комісії міської ради

Стаття 33
Постійні комісії міської ради обираються з числа депутатів ради на строк її повноважень для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, віднесених до відання ради, та для здійснення контролю за виконанням рішень міської ради, її виконавчих органів та власних рекомендацій.
До складу постійної комісії входять: її голова, секретар, члени комісії.
Перелік постійних комісій та персональний склад затверджуються новообраною міською радою на сесії.
Постійні комісії за дорученням міської ради або з власної ініціативи попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку міста, міського бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.
Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або узгодження міською радою, готують висновки з цих питань.
Постійні комісії за дорученням міської ради, міського голови, секретаря ради або з власної ініціативи вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету органів, підприємств, організацій і установ незалежно від форм власності, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради, здійснюють контроль за виконанням рішень ради.
Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку визначеному Законом, мають право отримувати від керівників підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності необхідні матеріали і документи.
Організація роботи постійних комісій ради покладається на їх голову. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об’єднаннями громадян, підприємствами, організаціями, установами, а також громадянами, організовує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії.
Засідання постійної комісії скликаються в міру необхідності, але не менш ніж один раз у місяць і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії.
За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії.
Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії.
Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами і організаціями, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк.
Постійна комісія для вивчення питань може створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів.
Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть з ініціативи комісій, а також за дорученням ради розглядатися комісіями на спільних засіданнях.
Постійні комісії є підзвітними та відповідальними перед міською радою.
Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються Регламентом міської ради та Положенням про постійні комісії, що затверджуються радою.
З метою підготовки і попереднього розгляду окремих питань, які мають важливе значення для соціально-економічного і культурного розвитку міста, міська рада утворює тимчасові контрольні комісії, які здійснюють повноваження, згідно Закону.

Стаття 34
Депутати міської ради можуть об’єднуватися у депутатські групи, фракції та інші добровільні депутатські об’єднання, які утворюються на постійній чи тимчасовій основі.
Порядок утворення та реєстрації депутатських об’єднань, їх повноваження визначаються Законом України « Про статус депутатів місцевих рад».

Стаття 35
Посадовою особою міської ради, яка відповідає за організацію її роботи, є секретар ради.
Секретар ради обирається міською радою за пропозицією міського голови з числа її депутатів на строк повноважень ради таємним голосуванням більшістю голосів від загального складу ради.
Секретар ради працює в раді на постійній основі і не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової та творчої роботи в позаурочний час), займатися підприємницькою діяльністю, одержувати від цього прибутки, якщо інше не передбачено Законом.

Глава 16
Чортківський міський голова.

Стаття 36
Посада міського голови має таку назву “Чортківський міський голова” (далі – міський голова).
Міський голова є головною посадовою особою територіальної громади і здійснює свої повноваження на постійній основі.
Міський голова за посадою очолює виконавчий комітет міської ради та головує на засіданнях міської ради.
Міський голова обирається членами територіальної громади міста шляхом вільних виборів на основі загального, прямого, рівного виборчого права при таємному голосуванні.
Міським головою може бути обраний будь-який член територіальної громади, який має право голосу.
Порядок обрання міського голови визначається законом “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”

Стаття 37
Повноваження міського голови починаються з моменту оголошення міською територіальною виборчою комісією на пленарному засіданні міської ради рішення про його обрання і закінчуються в момент вступу на цю посаду іншої обраної відповідно до Закону особи, крім випадків дострокового припинення його повноважень.
Новообраний міський голова приймає Присягу такого змісту:
“Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити громаді та народові України, неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, сприяти втіленню їх у життя, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, сумлінно виконувати свої посадові обов’язки”.
Повноваження міського голови можуть бути припинені достроково за підставами і у порядку, передбаченими Законом.
Дострокове припинення повноважень міського голови визначається статтею 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
Рішення про дострокове припинення повноважень міського голови вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало не менше двох третин депутатів від загального складу ради.
При достроковому припиненні повноважень міського голови і до моменту вступу на посаду новообраного голови його обов’язки здійснює секретар ради.

Стаття 38
Міський голова в межах своїх повноважень видає розпорядження, підписує рішення ради та її виконавчого комітету.
Міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому Законом повноважень. При здійсненні наданих повноважень міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним перед міською радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Міський голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу:
1) перед радою про роботу виконавчих органів;
2) перед територіальною громадою міста на громадських слуханнях.
Звіт про роботу друкується у місцевій пресі.
Міська рада більшістю голосів може вимагати позачергового звіту міського голови, якщо за це проголосувало понад половини від загального складу ради і від попереднього звіту пройшло не менше як три місяці.

Стаття 39
Порядок обрання, діяльність, повноваження міського голови визначається Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, іншими законами, Статутом територіальної громади.

Стаття 40
Міський голова має заступників кількість яких визначається міською радою.
Міський голова вносить на розгляд ради кандидатури на посади заступників міського голови, а також головного редактора друкованого органу міської ради.
Розподіл обов’язків між заступниками міського голови здійснюється міським головою.

Глава 17
Виконавчий комітет міської ради.

Стаття 41
Виконавчий комітет міської ради є виконавчим органом міської ради, який утворюється нею на строк її повноважень.
Очолює виконавчий комітет міський голова. У разі відсутності міського голови або неможливості виконання ним своїх обов’язків організовує роботу виконавчого комітету секретар міської ради.
Виконавчий комітет має свою печатку та інші реквізити.

Стаття 42
Кількісний склад виконавчого комітету міської ради визначається міською радою, а персональний склад затверджується радою за пропозицією міського голови.
До його складу обов’язково входять міський голова, заступники міського голови , секретар ради та секретар виконавчого комітету.
До складу виконавчого комітету не можуть бути включені депутати міської ради, крім секретаря ради.
Члени виконавчого комітету виконують свої обов’язки, як правило, на громадських засадах.

Стаття 43
Повноваження виконавчого комітету визначаються Законом та цим Статутом.

Стаття 44
Виконавчий комітет є підзвітним і підконтрольним міській раді, а з питань здійснення ним повноважень делеговані органами виконавчої влади – також підконтрольні відповідним органам виконавчої влади.
Звітує про роботу виконавчого комітету міський голова.

Стаття 45
Організаційною формою роботи виконавчого комітету є його засідання, які правомочні за умови присутності більше половини від встановленого міською радою його загального складу.
Засідання виконавчого комітету скликаються міським головою або за його дорученням – секретарем міської ради, одним із заступників міського голови, секретарем виконавчого комітету.

Стаття 46
Організаційно-технічне та інформаційне забезпечення роботи виконавчого комітету здійснює його секретар, який затверджується сесією міської ради за пропозицією міського голови.

Стаття 47
Виконавчий комітет міської ради в межах своїх повноважень приймає рішення.
Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданнях більшістю голосів від встановленого міською радою його загального складу і підписуються міським головою.
Рішення виконавчого комітету міської ради з питань віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані міською радою.

Розділ IV
Органи самоорганізації населення.

Глава 18
Територія, в межах якої діє орган самоорганізації населення.

Стаття 48
Правовий статус, порядок організації в місті визначено Законом України «Про органи самоорганізації населення» та іншими Законами та створюється за територіальною ознакою.

Стаття 49
Територія, у межах якої діє орган самоорганізації населення, визначається рішенням ради, що дала дозвіл на створення:
– вуличного, квартального комітету – в межах території кварталу, кількох, однієї або частини вулиці з прилеглими провулками в місцях індивідуальної забудови;
– комітету мікрорайону – в межах території окремого мікрорайону;
– будинкового комітету – в межах будинку (кількох будинків) в державному і громадському житловому фонді та фонді обєднання співвласників багатоквартирних будинків.

Стаття 50
З ініціативою про створення органу самоорганізації населення до міської ради можуть звернутися збори (конференція) жителів за місцем проживання за умови, якщо в них брало участь (було представлено) не менше половини жителів відповідної території, які мають право голосу.
На зборах (конференції) обирається ініціативна група, члени якої будуть представляти інтереси жителів – учасників зборів (конференції) в міській раді.

Стаття 51
Ініціативна група подає до міської ради заяву про створення органу самоорганізації населення, протокол зборів (конференції) жителів за місцем проживання про ініціювання створення органу самоорганізації населення із зазначенням основних напрямів діяльності створюваного органу самоорганізації населення, а також список учасників зборів (конференції) жителів за місцем проживання із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, серії і номера паспорта та домашньої адреси кожного учасника зборів (конференції) жителів.

Стаття 52
Дозвіл на створення органу самоорганізації населення надається міською радою. Це питання розглядається на найближчому засіданні ради або її виконавчого комітету за участю членів ініціативної групи.

Глава 19
Порядок обрання органу самоорганізації населення.

Стаття 53
Орган самоорганізації населення обирається зборами (конференцією) жителів за місцем проживання на основі загального рівного виборчого права шляхом таємного голосування жителів. Загальний склад органу самоорганізації населення визначається зборами (конференцією) жителів за місцем проживання.

Стаття 54
Орган самоорганізації населення обирається у складі керівника, заступника (заступників) керівника, секретаря, інших членів.

Стаття 55
Орган самоорганізації населення обирається терміном на строк повноважень ради, якщо інше не передбачено рішенням ради чи положенням про орган самоорганізації населення.

Стаття 56
Збори (конференція) жителів на підставі рішення міської ради про створення органу самоорганізації населення затверджують Положення про орган самоорганізації населення.

Глава 20
Легалізація органу самоорганізації населення.

Стаття 57
Легалізація органу самоорганізації населення є обов’язковою та здійснюється шляхом його реєстрації або повідомлення про заснування.
У разі реєстрації орган самоорганізації населення набуває статусу юридичної особи.

Стаття 58
Реєстрація органу самоорганізації населення здійснюється виконавчим комітетом міської ради.

Глава 21
Повноваження органів самоорганізації населення.

Стаття 59
Органу самоорганізації населення під час його створення міською радою надаються власні повноваження. Крім того, рада може додатково наділяти орган самоорганізації населення частиною своїх повноважень з одночасною передачею йому відповідних коштів і матеріально-технічного забезпечення. Міська рада здійснює контроль за виконанням органом самоорганізації населення наданих нею повноважень.

Стаття 60
Орган самоорганізації населення самостійно використовує фінансові та матеріально-технічні ресурси на цілі та в межах, визначених міською радою.

Стаття 61
Виконавчі органи і посадові особи міського самоврядування надають інформаційну, методичну та іншу допомогу органам самоорганізації населення у здійсненні ними своїх повноважень.
Члени органу самоорганізації населення мають право приймати участь в засіданнях міської ради та їх виконавчих органів з питань стосовно діяльності органів самоорганізації населення, а також під час розгляду питань, що ініціюються органами місцевого самоврядування.

Глава 22
Інші форми участі громадян, членів територіальної громади міста
в здійсненні місцевого самоврядування.

Стаття 62
Перелік форм участі жителів міста в здійсненні місцевого самоврядування, визначений главами 7- 13 цього Статуту не є вичерпним.
Жителі міста мають право пропонувати органам місцевого самоврядування, нові форми участі в здійсненні місцевого самоврядування, якщо вони не суперечать чинному законодавству України.
Органи та посадові особи місцевого самоврядування сприяють становленню та розвитку нових форм участі громадян у здійсненні місцевого самоврядування.
Можуть бути використані такі форми участі жителів міста у здійсненні місцевого самоврядування:
– участь на громадських засадах у роботі комісій, які утворюються при органах місцевого самоврядування, перелік та положення про які визначаються рішенням відповідного органу місцевого самоврядування;
– участь у роботі консультативно-дорадчих рад, які утворюються при органах та посадових особах місцевого самоврядування з метою вивчення і організації забезпечення потреб членів територіальної громади різними формами соціальної допомоги, залучення їх до здійснення місцевого самоврядування. Положення про кожну таку раду розробляється окремо і затверджується відповідним органом місцевого самоврядування;
– участь у проведенні громадських експертиз проектів рішень органів місцевого самоврядування з питань, які мають суттєве значення для членів територіальної громади, визначають напрями соціально-економічного та культурного розвитку міста;
– виконання громадських робіт з благоустрою міста, наданню послуг соціально незахищеним жителям міста;
– надання матеріальної і фінансової допомоги місцевому самоврядуванню у формі добровільних пожертвувань, внесків до фондів, що утворюються органами місцевого самоврядування, внесків до фондів, утворених з метою надання допомоги соціально незахищеним жителям міста або з метою підтримання в належному стані пам’яток історії, культури та архітектури, природних пам’яток.

Глава 23
Прикінцеві положення

Стаття 63
Статут територіальної громади м. Чорткова є постійно діючим актом. Зміни і доповнення до Статуту вносяться рішенням міської ради, за яке проголосувало більшість голосів депутатів Чортківської міської ради.

Стаття 64
Статут територіальної громади міста Чорткова підлягає реєстрації в територіальних органах Міністерства юстиції України в порядку встановленого нормам чинного законодавства і набирає чинності з дня його офіційного оприлюднення, якщо міською радою не встановлено більш пізній строк введення рішення у дію.

ДОДАТОК № 1
ДО СТАТУТУ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
МІСТА ЧОРТКОВА

ПОЛОЖЕННЯ
“ПРО ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ В МІСТІ ЧОРТКОВІ”

Це Положення встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також порядок врахування їх результатів органами місцевого самоврядування міста Чорткова.
Громадські слухання є формою безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України “Про місцеве самоврядування України”.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Метою громадських слухань є надання членам територіальної громади міста Чорткова (далі – членам громади) можливості брати участь у підготовці рішень щодо проблем життєзабезпечення й розвитку територіальної громади міста Чорткова (далі – громади).
2. Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути:
• проекти нормативно-правових актів міської ради та її виконавчого комітету, міського голови ;
• проекти та програми, що виконуються чи плануються до виконання в територіальній громаді;
• найважливіші питання місцевого значення;
• звіти депутатів та посадових осіб місцевого самоврядування;
• звіти посадових осіб підприємств, установ і організацій – надавачів послуг, які відповідно до законодавства мають забезпечуватись органами місцевого самоврядування (далі – підприємств, установ і організацій – надавачів послуг);
• прийняття рішень за результатами звітів депутатів та посадових осіб місцевого самоврядування, внесення пропозицій щодо дисциплінарної відповідальності вказаних осіб.
3. На громадських слуханнях не можуть розглядатися питання, не віднесені законодавством до відання місцевого самоврядування, або такі, що суперечать Конституції та чинному законодавству України, та питання, реалізація яких зачіпає інтереси територій поза межами юрисдикції відповідної місцевої ради.
4. Громадські слухання проводяться у вигляді зустрічей членів громади з депутатами та посадовими особами місцевого самоврядування, а також посадовими особами підприємств, організацій та установ – надавачів послуг.
5. Під час громадських слухань члени громади можуть заслуховувати депутатів і посадових осіб місцевого самоврядування і посадових осіб підприємств, організацій та установ – надавачів послуг, порушувати питання та вносити пропозиції.
6. Громадські слухання мають відкритий характер. Участь у громадських слуханнях може взяти будь-який дієздатний член громади віком від 18 років.
Під час проведення громадських слухань не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.
Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань.
Ніхто з громадян не може бути примушений до участі або неучасті в роботі громадських слухань окрім осіб, визначених у п. 10 цього Положення.
Виступ учасників громадських слухань не може перериватися, припинятися чи скасовуватись інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням.
7. Учасниками громадських слухань окрім зацікавлених членів громади можуть бути:
• депутати місцевої ради;
• представники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;
• представники партій, рухів, професійних і творчих спілок, органів самоорганізації населення, релігійних організацій та інших неприбуткових організацій громадянського суспільства, що діють на відповідній території;
• представники підприємств, установ та організацій, розташованих на території місцевої ради.
8. Участь депутатів відповідної ради та посадових осіб місцевого самоврядування в громадських слуханнях із питань, що напряму стосуються їхньої діяльності, є обов’язковою.
9. Громадські слухання можуть проводитися з питань, які стосуються:
• всіх членів громади;
• частини членів громади, що мешкають у межах інших частин міста : мікрорайону, кварталу, вулиці тощо.
Право голосу на громадських слуханнях, що проводяться у межах міста , слуханнях мають усі члени громади.
Правом голосу на громадських слуханнях, що проводяться в межах мікрорайону, кварталу, вулиці тощо, користуються члени громади, які мешкають у відповідних частинах міста .
Решта членів громади, які не проживають у межах відповідних мікроструктур міста, беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.
10. Громадські слухання в межах міста проводяться в міру необхідності, але не рідше одного разу на рік. Решта видів громадських слухань проводиться в міру необхідності.
Порядок організації та проведення громадських слухань регулюється цим Положенням, яке є додатком до Статуту територіальної громади міста Чорткова.
Організаційно-технічне забезпечення проведення громадських слухань здійснюється Секретаріатом та виконавчими органами місцевої ради. Витрати, пов’язані з підготовкою та проведенням громадських слухань, здійснюються за рахунок місцевого бюджету.

ІНІЦІЮВАННЯ ТА ПОРЯДОК ПРИЗНАЧЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

11. Ініціатором проведення громадських слухань може бути:
• ініціативна група членів територіальної громади в кількості від 3 до 9 осіб, обрана на зборах членів громади;
• орган самоорганізації населення;
• група депутатів відповідної ради в кількості не менше мінімального чисельного складу постійної комісії, встановленого Регламентом ради;
• постійна комісія ради;
• виконавчий комітет ради;
• міський голова;
• громадська організація, що розповсюджує свою діяльність на територію міста Чорткова;
• місцевий осередок політичної партії.
12. Громадські слухання, ініціатором проведення яких виступає міський голова чи виконавчий комітет ради, оголошуються безпосередньо шляхом видання розпорядження або прийняття відповідного рішення.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань від інших суб’єктів ініціювання громадських слухань вноситься до Секретаріату ради на ім’я Секретаря у вигляді письмового звернення, в якому зазначаються:
• час та місце запланованих громадських слухань;
• тема (проблема, питання), що пропонується до розгляду;
• пропозиції щодо запрошення посадових осіб;
• особа чи особи, уповноважені представляти ініціатора: Ініціативна група згідно з протоколом зборів або уповноважені представники об’єднань громадян, місцевих осередків політичних партій, органів самоорганізації населення згідно з протоколом або рішенням відповідних керівних органів.
13. До повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань можуть додаватись інші інформаційно-аналітичні матеріали та проекти документів, що виносяться на слухання.
14. Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань, подане Ініціативною групою членів територіальної громади, повинно бути підписане всіма членами Ініціативної групи або її уповноваженими представниками із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові, домашньої адреси, серії та номера паспорта. Усі вони мають бути жителями відповідної частини населеного пункту. Крім того, до повідомлення додається протокол зборів членів громади, яким підтверджуються повноваження цієї Ініціативної групи на представництво інтересів учасників зборів.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань, подане групою депутатів ради, має бути підписане всіма членами цієї групи.
Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань від постійної комісії ради, органу самоорганізації населення, громадської організації чи місцевого осередку політичної партії підписується керівником відповідної структури із доданням витягу з протоколу засідання або рішення її керівного органу, в якому схвалюється така ініціатива.
15. Секретар ради реєструє повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань у Книзі реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських услухань у місті Чорткові.
16. Протягом 3 календарних днів після реєстрації повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань (окрім випадків, коли ініціатором проведення громадських слухань є голова або виконавчий комітет ради) Секретар ради видає ініціаторам зразок підписного листа для збору підписів на підтримку проведення громадських слухань.
17. Підписи на підтримку проведення громадських слухань збираються на підписних листах, форма яких подана в додатку до цього Положення.
18. Підписний лист повинен містити такі дані:
• проблема (тема, питання), яку пропонується розглянути на громадських слуханнях;
• прізвище, ім`я та по батькові члена громади, котрий підтримує ініціативу щодо проведення громадських слухань із зазначеної проблеми;
• місце проживання;
• серія та номер паспорта;
• дата підписання;
• особистий підпис члена громади.
19. Кількість підписів, необхідних для реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань, розраховується таким чином:

Кількість осіб, що мешкають на території міста (села, селища) чи району в місті Кількість необхідних підписів для підтримки проведення громадських слухань
1000000 і більше 500
500000-1000000 400
100000-500000 300
10000-100000 200
10000 і менше 100

20. Підписні листи з підписами на підтримку ініціативи щодо проведення громадських слухань подаються Секретареві ради протягом 14, а для населених пунктів кількість мешканців яких становить понад 500000 осіб – 21 календарного дня від дня видачі зразка підписного листа. Ініціатива щодо проведення громадських слухань вважається такою, що не відбулася, якщо протягом установленого часу ініціатори не зібрали необхідної кількості підтримуючих підписів.
Під час збору підписів ініціатори зобов’язані попередити громадянина, що його підпис на підтримку проведення громадських слухань може бути поставлений тільки на одному підписному листі. У разі, якщо в підписних листах виявлено два або більше підписів одного громадянина, вони не зараховуються.
21. Секретар ради може перевірити достовірність підписів на підтримку проведення громадських слухань і повідомити ініціаторів про виявлені похибки. У цьому випадку ініціатори можуть додатково добирати необхідну кількість підписів протягом трьох днів.
22. До моменту реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань Уповноважені здійснюють усі видатки на свою діяльність самостійно.
23. Ініціатива про проведення громадських слухань реєструється Секретарем ради протягом 3 календарних днів від дня передачі підписних листів із необхідної кількості достовірних підписів на підтримку, про що він письмово повідомляє ініціаторів проведення громадських слухань протягом трьох робочих днів.

ПІДГОТОВКА МІСЬКИХ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

24. Міський голова не пізніше ніж через 5 календарних днів від дня реєстрації ініціативи щодо проведення громадських слухань видає розпорядження про їх призначення.
Порядок призначення громадських слухань, ініціатором яких виступає голова чи виконавчий комітет ради, визначається п. 14 цього Положення.
Громадські слухання мають бути призначені на дату що не перевищує 14 календарних днів від дати реєстрації ініціативи.
В розпорядженні голови, а у випадках призначення громадських слухань виконавчим комітетом ради – у відповідному рішенні зазначаються:
• тема слухань;
• дата, місце, час їх проведення;
• ініціатор проведення слухань;
• виконавчі органи та посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальні за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;
• особи, що запрошуються на слухання.
25. Підготовка громадських слухань здійснюється місцевою владою в тісній співпраці з ініціатором слухань.
У разі, якщо голова не виконує вимог п. 26 цього Положення, ініціатор сам визначає дату, місце та час проведення громадських слухань, про що повідомляє голову.
26. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день у найбільшому за кількістю місць приміщенні або на відкритому майданчику (за наявності належних кліматичних умов), розташованих на території міста.
27. Секретар ради не пізніш ніж через 3 календарних дні після підписання головою розпорядження, ухвалення рішення виконкомом ради або отримання повідомлення від ініціатора про призначення дати, часу та місця громадських слухань і не пізніш ніж за 7 календарних днів до дня проведення громадських слухань письмово повідомляє ініціатора їх проведення і через засоби масової інформації або в інший спосіб, що є прийнятним для громади, сповіщає членів громади про дату, місце й час проведення громадських слухань, суб’єкта їх ініціювання, а також про питання, що виносяться на розгляд громадських слухань відповідно до виданого головою розпорядження, прийнятого рішення виконавчого комітету ради або згідно з інформацією Уповноважених.
Окрім того, члени громади мають буди проінформовані про те, де, в які дні та години вони можуть ознайомитися з матеріалами, підготовленими ініціатором проведення громадських слухань до їх початку.
Секретар ради організовує публікацію та забезпечує відкритий доступ членів громади до матеріалів, поданих ініціатором до звернення про проведення громадських слухань.
28. Протягом 3 календарних днів після призначення дати громадських слухань голова затверджує план заходів з організації та проведення громадських слухань.
29. План заходів з організації та проведення громадських слухань має передбачати:
• створення Підготовчого комітету з проведення громадських слухань;
• створення в разі необхідності експертних груп із проблем, що їх пропонують розглянути на громадських слуханнях;
• календарний план здійснення заходів з організації та проведення громадських слухань;
• перелік осіб, відповідальних за розв’язання організаційних питань із проведення громадських слухань, із числа посадових осіб місцевого самоврядування.
30. Підготовчий комітет створюється головою в кількості 9-13 осіб. До його складу включаються за згодою представники ініціатора громадських слухань, депутати ради, представники громадських організацій, фахівці та посадова особа, яка відповідає за розв’язання організаційних питань із підготовки громадських слухань.
До підготовки та проведення громадських слухань у разі необхідності залучаються експерти з проблем, що їх пропонується розглянути на громадських слуханнях.
31. Підготовчий комітет забезпечує підготовку проекту висновків і рекомендацій із питань, винесених на громадські слухання.
32. Підготовчий комітет очолює представник ініціатора громадських слухань.
33. Підготовчий комітет відповідає за складання проектів підсумкових документів громадських слухань (висновків, рекомендацій, звернень тощо) і за підготовку матеріалів, що надаються учасникам громадських слухань перед їх початком.
34. Регламент проведення засідань Підготовчого комітету визначається самим комітетом.
35. За рекомендацією Підготовчого комітету розпорядженням голови можуть бути утворені експертні групи.
36. Експертні групи готують експертні висновки з питань, які виносяться на громадські слухання, та доповідають їх на громадських слуханнях.
37. Секретаріат ради відповідає за організаційне й матеріально-технічне забезпечення роботи Підготовчого комітету та експертних груп.
38. Члени громади приходять на слухання вільно відповідно до оголошення про громадських слухання.
39. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрація підприємств, установ та організацій, розташованих на території громади, сприяють проведенню громадських слухань і надають Підготовчому комітету необхідні матеріали на його прохання.

ПІДГОТОВКА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ ІЗ ПИТАНЬ,
ЩО СТОСУЮТЬСЯ ТЕРИТОРІЇ, МЕНШОЇ ЗА РАЙОН

40. У разі висунення ініціативи щодо проведення громадських слухань, що стосуються території, меншої за район (мікрорайону, кварталу, вулиці, групи житлових будинків) ініціативна група з підготовки громадських слухань сама призначає дату, місце та час їх проведення, письмово повідомляючи про це раду за 15 календарних днів до визначеної дати проведення громадських слухань. У такому випадку ініціативна група здійснює всі видатки, пов’язані з проведенням громадських слухань, самостійно.
41. У повідомленні має бути зазначено:
• тему слухань;
• дату, місце, час їх проведення;
• ініціатора проведення слухань;
• осіб, що запрошуються на слухання.
42. Не пізніш ніж через 3 календарних дні після визначення дати, часу та місця проведення громадських слухань і не пізніш ніж за 7 календарних днів до дня їх проведення їх ініціатор сповіщає членів громади через засоби масової інформації або в інший прийнятний для громади спосіб про дату, місце й час їх проведення, суб’єкта їх ініціювання, а також про питання, що виносяться на розгляд громадських слухань. Окрім того, члени громади мають буди проінформовані про те, де, в які дні та години вони можуть ознайомитися з матеріалами, підготовленими ініціаторами громадських слухань до їх початку.
Ініціатор організовує публікацію і забезпечує відкритий доступ членів громади до матеріалів, що подаються до звернення про проведення громадських слухань.
43. Члени громади приходять на слухання вільно відповідно до оголошення про проведення громадських слухань.

ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ

44. Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, за необхідності проводиться їх аудіо або відеозапис. Щодо міських громадських слухань, то за наявності належних умов комунальні засоби масової інформації ведуть їх пряму відео чи радіотрансляцію.
45. Головує на громадських слуханнях голова Підготовчого комітету чи ініціативної групи або інша особа, уповноважена Підготовчим комітетом чи ініціативною групою.
Із числа учасників громадських слухань відносною більшістю голосів обирається секретар громадських слухань. Секретар громадських слухань веде протокол громадських слухань, який підписують голова та секретар громадських слухань.
Для ведення громадських слухань із числа їх учасників відносною більшістю голосів може обиратися президія слухань.
Для підрахунку голосів учасників громадських слухань обирається лічильна комісія у складі не менше 3 осіб. Не можуть бути членами лічильної комісії голова, секретар ради, члени президії громадських слухань.
46. Головуючий на громадських слуханнях відкриває слухання, коротко інформує про суть питань, що мають бути обговорені, про порядок ведення слухань та склад учасників. Головуючий веде слухання та стежить за дотриманням на них порядку.
47. Головуючий по черзі надає слово для виступу учасникам слухань та запрошеним особам. Усі отримують слово тільки з дозволу головуючого.
48. Члени громади, які беруть участь у слуханнях, реєструються до їх початку в списку учасників громадських слухань членів територіальної громади. Незареєстровані члени громади не можуть брати участь у слуханнях.
У вказаному списку обов’язково зазначаються прізвища, імена, по батькові членів громади, дата їх народження, місце проживання, паспортні дані, та ставляться підписи цих членів громади.
49. На пропозицію Підготовчого комітету або ініціативної групи на початку громадських слухань шляхом голосування затверджується регламент їх проведення та порядок денний.
50. Регламентом визначається час для звітів й доповідей, виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов`язково передбачати доповіді представника ініціатора слухань, доповідь посадової особи органу місцевого самоврядування, виступи членів експертних груп і фахівців підприємств, установ та організацій, за напрямком діяльності яких проводяться слухання.
Загальний час громадських слухань установлюється Регламентом громадських слухань у кожному конкретному випадку залежно від значущості теми громадських слухань.
51. Не допускаються розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень із питань, які не було внесено до порядку денного і про які не було повідомлено учасників громадських слухань.
52. Охорону й порядок під час проведення громадських слухань забезпечують сили міліції або добровільних громадських формувань для охорони громадського порядку та Державного кордону України.
53. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися регламенту та норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.
У випадку порушення цієї вимоги на пропозицію головуючого громадські слухання більшістю голосів присутніх можуть прийняти рішення про видалення порушника чи порушників із місця, де проводяться громадських слухань. При невиконанні рішення громадських слухань про видалення порушників до них можуть бути застосовані примусові заходи відповідно до чинного законодавства у зв’язку з порушенням порядку в громадському місці.
Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується теми слухань або перевищує встановлений регламент.
54. За результатами обговорення питань, винесених на громадські слухання, простою більшістю голосів від числа зареєстрованих на громадських слуханнях осіб ухвалюються звернення чи рекомендації.
У підсумкові матеріали слухань включаються всі представлені на громадських слуханнях погляди та матеріали з теми слухань.

НАСЛІДКИ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ І РОЗГЛЯД
ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ЇХ РЕЗУЛЬТАТІВ

55. Протокол та ухвалені на громадських слуханнях звернення й рекомендації оформляються, зберігаються й оприлюднюються в порядку, встановленому Регламентом відповідної ради щодо протоколів і рішень пленарних засідань ради.
56. За результатами громадських слухань складається протокол, який підписується головою і секретарем зборів. Протокол оформляється у трьох примірниках. Один примірник протоколу слухань передають на зберігання секретареві Чортківської міської ради ; другий примірник протоколу залишають ініціаторові, третій – вивішують для ознайомлення в місці проведення громадських слухань.
57. Крім викладу перебігу слухань протокол повинен містити:
• тему, час і місце проведення громадських слухань;
• кількість їх учасників;
• пропозиції, що були висловлені в ході слухань;
• результати голосування;
• звернення та рекомендації учасників громадських слухань.
До протоколу додаються запитання, звернення та пропозиції, що були оголошені на слуханнях та/або подані громадянами до головуючого і секретаря слухань під час їх проведення.
58. Запитання, пропозиції і звернення, висловлені під час громадських слухань, обов’язково фіксуються в протоколі слухань і протягом трьох робочих днів після їх проведення за підписом секретаря та головуючого на слуханнях направляються органам і посадовим особам місцевого самоврядування, іншим відповідним органам, підприємствам та організаціям для обов’язкового розгляду й реагування.
59. Відповіді на запитання і звернення та результати розгляду пропозицій членів громади направляються органами і посадовими особами, яким вони були направлені на розгляд і реагування, Секретареві ради та безпосередньо авторам запитань, пропозицій та звернень.
60. Відповіді на запитання й звернення громадян та результатами розгляду їхніх пропозицій і звернень оприлюднюються в тому ж порядку, що й оголошення про проведення слухань, та оголошуються на найближчій сесії ради і під час наступних громадських слухань.
61. Рішення громадських слухань Секретар ради подає голові, раді і виконавчому комітетові ради, які зобов’язані розглянути вказані матеріали.
62. Рішення громадських слухань розглядаються на черговому пленарному засіданні ради, на найближчому засіданні її виконавчого комітету або інших органів, яким вони адресовані, за обов’язкової участі уповноважених ініціаторами проведення громадських слухань або учасниками слухань осіб.
63. Рішення громадських слухань оприлюднюються в засобах масової інформації, засновниками яких є органи місцевого самоврядування.
64. Рішення органів місцевого самоврядування за результатами розгляду звернень та рекомендацій громадських слухань також підлягають обов’язковому оприлюдненню і передаються ініціаторові їх проведення.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

65. Чинний текст Положення про громадські слухання постійно доводиться до відома членів громади, депутатів, органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідної громади.
З цією метою текст Положення про громадські слухання:
• вивішується для загального ознайомлення в доступних і зручних для членів громади місцях у будинку ради та її виконавчого комітету;
• розміщується на офіційній Інтернет сторінці ради та її виконавчого комітету (за її наявності);
• надсилається в місцеві осередки громадських організацій і політичних партій;
• роздається учасникам громадських слухань при реєстрації;
• роз’яснюється головуючим на громадських слуханнях;
• видається посадовим особам виконавчих органів й апарату ради;
• видається депутатам ради нового скликання на першій її сесії;
• видається членам громади на їх прохання підрозділом, що працює зі зверненнями громадян.
Можуть використовуватися й інші заходи оприлюднення відповідно до потреб членів громади та умов, що існують у громаді.
66. Секретаріат ради веде Книгу реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських слухань у місті Чорткові, до якої заносяться відомості про:
• теми громадських слухань;
• місце їх проведення;
• посади та прізвища головуючого на громадських слуханнях і секретаря;
• кількість учасників громадських слухань;
• кількість пропозицій, що надійшли під час громадських слухань;
• прийняті на громадських слуханнях звернення та рекомендації;
• адресатів, на розгляд яких направлено рішення громадських слухань;
• інші дані.
До Книги реєстрації місцевих ініціатив, загальних зборів, громадських слухань у місті Чорткові додаються протоколи громадських слухань, відповіді органів і посадових осіб місцевого самоврядування та результати розгляду пропозицій і звернень, що були подані під час громадських слухань, результати розгляду висновків і рекомендацій слухань органами місцевого самоврядування.


ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА
РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 3-91-19
тел. (03552) 2-27-98

info@chortkivmr.gov.ua