НОВЕ ПОКОЛІННЯ ОСВІТИ: УРОКИ ВІД ТИХ, ХТО ТІЛЬКИ ПОЧИНАЄ
Сторітелінги, настільні ігри та заняття, які б допомагали стати учням щасливішими – саме так свої уроки з математики та фізики характеризує вчитель-початківець із Чортківського ліцею №5 Назар Дереворіз.
Для пана Назара цей навчальний рік – другий рік роботи в школі, до того чоловік працював програмістом та займався репетиторством з математики, проводив таборні збори при Монастирі кармелітів, що у нашому місті.
Починаючи із 8-го класу школи я, мої батьки та вчителі знали, що я стану програмістом, до чого і готувався. Я доволі добре вчився, брав участь практично у всіх олімпіадах з математики, інформатики, хімії тощо. Потім вступив на навчання у Київську політехніку, залишився жити в столиці та працював програмістом, але чомусь ця робота не припала мені до душі. Після початку війни повернувся до рідного Чорткова.
Якось так склалося, що брав декілька учнів, щоб допомогти їм з математикою, а відтак і сам став студентом Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка.
Якогось великого розчарування назвати я не можу, звісно, є певні труднощі. Насправді, доки не пішов працювати у школу, то не міг подумати, що це така виснажлива робота. До прикладу, я жодної хвилини не сиджу за вчительським столом під час своїх уроків, як на мене, коли ти ходиш між партами і проводиш уроки стоячи, то краще утримуєш увагу учнів.
Підготовка, проведення уроків, пошук матеріалів та розробка заняття – все це займає доволі багато сил та часу, але пояснити доступно за 40 хвилин не найпростіше завдання.
Навіть попри те, що маю педагогічну освіту, я досі вчуся і набираюся досвіду. Мав таку необережність забагато вірити своїм учням: коли почав працювати, перший час не перевіряв домашнє завдання, бо подумав, що діти його виконують, перевірка на уроці – це зайва трата часу. Для мене було тоді дуже великим здивуванням, що учні просто не виконували завдань, тому тепер користуюсь правилом «довіряй, але перевіряй».
Я часто використовую на своїх уроках сторітелінг, насправді, діти люблять слухати. Намагаюся перед кожною темою придумати щось цікаве, веселе, захоплююче, щоб заохотити учнів, бо вони дуже люблять слухати, а мені подобається це їх захоплення в очах.
Так, це непросто пов’язати якусь теорему чи математичну задачу із веселими історіями, але я готуюся до кожного уроку, і в цьому часто мені допомагає моя креативна дружина.
Окрім того, я не забороняю учням користуватися телефонами на уроках, якщо потрібно знайти якусь інформацію, бо якісно її шукати також потрібно вміти. Тішить те, що чат GPT найбільше помиляється у математичних задачах, тому школярам все ж доводиться напружувати свій розум.
Також для мене важливо, щоб діти комунікували між собою , тому робота в парах і групах часто зустрічається на моїх уроках.
Останні новини

Проєкт порядку денного сто двадцять п’ятої сесії Чортківської міської ради VІІІ скликання
1.Про внесення змін до Програми фінансової підтримки Чортківського районного комунального підприємства « Трудовий архів» …Читати далі
Тернопільський обласний центр підготовки громадян до національного спротиву продовжує навчання жителів області
Тернопільський обласний центр підготовки громадян до національного спротиву продовжує навчання жителів області У час, коли Україна …Читати далі
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРИЙОМ ПРОПОЗИЦІЙ ЩОДО УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ВІДШКОДУВАННЯ ВАРТОСТІ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ НА І-ІІ КВАРТАЛ 2026 РОКУ
Управління соціального захисту та охорони здоров’я Чортківської міської ради повідомляє про початок прийому пропозицій …Читати далі
КОЛЕКТИВ ЧОРТКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПІДТРИМУЄ ЗСУ!
У 2025 році колектив Чортківської міської ради задонатив 483 000 гривень на потреби Збройних …Читати далі
З 1 СІЧНЯ У ЧОРТКОВІ ЗАПРАЦЮЄ АВТОМАТИЧНА СИСТЕМА ОПЛАТИ ПРОЇЗДУ В ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ: ЩО ЗМІНИТЬСЯ?
Із 1 січня 2026 у Чортківській громаді в сфері громадських перевезень розпочне роботу оператор …Читати далі






