Чортків online

Церква Непорочного Зачаття Пресвятої Діви Марії

Церква НЗПДМ діє у колишньому костелі жіночого монастиря Сестер Милосердя. Костел, як і двоповерхова будівля монастиря, збудовані у 1854 р. на  кошти Гієроніма Садовського, останнього власника Чорткова, котрий все своє майно передав сиротам, що ними опікувалися Сестри Милосердя. До 1944 р. тут знаходився діючий жіночий монастир.

Після приходу у Чортків радянської армії та встановлення комуністичної влади підвали монастиря деякий час використовувалися як камери тимчасового утримання. Органи НКВС утримували й катували тут учасників підпілля, членів ОУН-УПА, у серпні-вересні 1945 р. у казематах перебував о. Василь Величківський (владика, блаженний новомученик УГКЦ). Зараз у підвалах єпархіального управління відкрито музейну експозицію “Кальварія”.

У монастирі на даний час розміщується єпархіальне управління Бучацької єпархії (владика Димитрій Григорак), БСМ “Карітас”.

Перед церквою зведено мистецький ансамбль із фігурою Ісуса Христа у центрі, надовкіл будівлі розміщено різьблену в камені хресну дорогу.

На подвір`ї біля церкви ростуть поодинокі екземпляри колишнього ялиново-соснового парку – сосни, посаджені ще у рік закладення монастиря. Монастирські сосни – ботанічні пам’ятки природи місцевого значення.

 

The Church of the Immaculate Conception

of the Blessed Virgin Mary

The Church of the Immaculate Conception of the Blessed Virgin Mary is in the former church of the Sisters of Mercy Women’s Monastery. The church and the monastery were built in 1854 at the expense of Hieronim Sadowsky, the last proprietor of Chortkiv, who rendered all of his property to the orphans in Sisters of Mercy’s custody. The women’s monastery was there until 1944.

After the Soviet Army had entered Chortkiv and communists had come to power, the basements of the monastery were used sometimes for temporary detention. The NKVD held and tortured there the members of Ukrainian underground, and those who belonged to the Organization of Ukrainian Nationalists and Ukrainian and the Ukrainian Insurgent Army (OUN-UPA). In August-September 1945 Vasyl Velychkivsky, the Bishop, Blessed New Martyr of Ukrainian Greek-Catholic Church was held in the casemates there. The Calvary exposition is opened now in the basement of the diocesan administration.

Currently the monastery is engaged for the diocesan administration of Buchach Diocese and Caritas.

There is the statue of Jesus Christ in front of the church and stone carved Way to the Cross around it.

In the yard near the church there are some ancient spruces and pines planted in the year of laying the monastery. Monastic pines are the botanical landmarks of local significance.

 

Посилання на статті у Інтернет-виданнях:

 

  1. Церква Непорочного Зачаття

https://zabytki.in.ua/uk/1263/tserkva-neporochnogo-zachattya

 

  1. 2. м. Чортків.Монастир Ордену босих кармелітівПресвятої Діви Марії з гори Кармель. (1635 р.)/(2012). Тернопільська обл.

https://templesua.jimdo.com/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80%D1%96/%D1%87%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BA%D1%96%D0%B2-%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%96%D1%82%D1%96%D0%B2/

 

  1. Сайт Бучацької єпархії

http://www.buchacheparchy.org.ua/

 

 


ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА
РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 2-27-98
24636045@mail.gov.ua
info@chortkivmr.gov.ua