Чортків online

Церква Святої Покрови

Церква Святої Покрови була збудована у 1905 році на кошти українців Чорткова, навколишніх сіл та присілків. Будівля храму виконана у візантійському класично-романському стилі за проектом Львівської архітектурної компанії під керівництвом архітектора Миколи Шашкевича і чортківського будівничого Андрія Дражньовського. Тоді ж разом із церквою вибудували стару дзвіницю та капличку Матері Божої біля джерела. Згодом, уже в роки ІІ світової війни, Покров Небесної Заступниці захистив від вибуху бомби радянського воїна, котрий саме молився біля каплиці. Тоді залишилися цілими лише фігурка Богородиці і солдат. Зараз капличка біля джерела відновлена, а неподалік, на місці, де ще одне джерело почало бити з-під гори, у 2002 р. зведено ще одну капличку «Всецариці». З нею пов`язане інше диво: 24 серпня 2004 р. над капличкою з`явилася Божа Матір.

 

У церкві є вмурована в одну із стін меморіальна таблиця «Борцям за волю України». Її становили 1 листопада 1924 р. чортківські українці (як гласить напис на ній) тим, хто загинув за Україну в 1918-1919 рр. При радянській владі вона була замурована, на початку незалежності України – відреставрована.

У 1994 р. було зведено нову дзвіницю (стара знищена під час війни, у 1944 р.).

На церковному подвір`ї багато мистецьких витворів з граніту: розкрита Біблія, стації Хресної дороги, заповіді Христові, розп`яття й ін.; у 2005 р. збудовано купальню із протічною водою, що тече із джерела «Всецариці». Зовні стіни храму прикрашені мозаїчними картинами. В церкві знаходяться мощі десяти святих. Настоятелем є декан Михаїл Левкович і сотрудником храму о. Андрій Левкович.

 

Church  of  the  HolProtection

The Church of the Holy Protection was built in 1905 at the expense of the local congregate. The temple was built in byzantine classical-roman style upon the design made by Lviv architectural company. The construction was run by the architect Mykola Shashkevych and local engineer Andriy Drazhnovsky. At that time, together with the church, the old bell tower and the chapel of the Mother of God were built near the source. One day during the Second World War, a praying Soviet soldier was saved from bombing by the Protection of the Heavenly Protector. Only the statue of the Virgin and the soldier survived after the bombing. Now the chapel by the source is restored, and another chapel was built nearby in 2002. Another miracle was observed here on August 24th 2004, when the image of the Virgin covered with homophore appeared over the chapel.

 

The church has the wall memorial dedicated to Ukrainian freedom fighters. It was established on November 1st 1924 by local Ukrainians to commemorate those who perished for Ukraine in 1918-1919. Under Soviet rule, it was immured. Just after Ukraine had become independent it was restored.

In 1994, a new bell tower was built after the old one had been destroyed during the war, in 1944.

There are many art objects made of stone in the churchyard, namely the Open Bible, the Stations of the Cross Road, the Commandments of Christ, the Crucifixion, etc. In 2005, a bath house was built here. Outside walls of the temple are decorated with mosaics.

 

Посилання на статті у Інтернет-виданнях:

 

1.Сайт церкви Святої Покрови

http://sv-pokrova.com.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=53

 

  1. Церква Св. Покрови м. Чортків

 http://irp.te.ua/tserkva-sv-pokrovy-m-chortkiv/

 

3. Церква Покрови Пресвятої Богородиці у місті Чорткові Тернопільської області

http://mozaika.yolasite.com/cerkva-chortkiv.php

 

4. Святопокровська церква Чорткова

https://zabytki.in.ua/uk/1261/svyatopokrovska-tserkva-chortkova

 

 

 


ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА
РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 2-27-98
24636045@mail.gov.ua
info@chortkivmr.gov.ua