Оптимізація шкіл – крок до якісної освіти
Розвиток шкіл та освітньої системи в Україні та в Чортківській громаді, зокрема, однозначно потребує якісно нових змін. Адже хороша освіта – це не лише школа поруч, але й кваліфіковані педагоги, сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, сучасні харчоблоки, вбиральні тощо.
То що ж таке оптимізація закладів освіти, кому вона потрібна і до чого це призведе? Саме ці та інші питання обговорили на засіданні комісії з оптимізації закладів освіти Чортківської громади, яке відбулося у понеділок, 26 липня.
Насамперед начальниця управління освіти, молоді та спорту Людмила Поліщук ознайомила присутніх із обсягом освітньої субвенції, кількістю учнів у закладах освіти, розрахунком вартості навчання одного учня в окремій школі громади.
Станом на сьогодні у Чортківській громаді налічується 11 шкіл. З них 6 розташовані у межах міста і 5 – у селах. Фактична наповнюваність класів – близько 20 учнів. Проте, якщо відслідковувати картину по кожному навчальному закладі, то наповнюваність класів така:











Коментуючи стан наповнюваності шкіл громади, начальниця управління молоді та спорту Людмила Поліщук зазначила:

Державна освітня субвенція розподіляє кошти на утримання закладів освіти відповідно до кількості учнів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів для утримання виділяють із державного бюджету. Відтак, всі витрати покладаються на місцевий бюджет.
Варто зазначити, що за рахунок тих шкіл, у яких фактична наповнюваність класів більша, ніж 20,5 фінансуються школи, у яких ця цифра менша. Ми б могли використати ці кошти більш ефективно – збільшити кількість годин для вивчення певного предмету чи поповнити матеріально-технічну базу закладу.
Аналізуючи вартість навчання одного учня у школах громади, матємо таку картину:











Зараз ми не говоримо про те, що школи потрібно закрити. Ми напрацьовуємо модель, як оптимізувати освітні заклади так, щоб дітям було комфортно навчатися і щоб раціонально використати кошти. Наприклад, якщо фактична наповнюваність класів менша 15-10 учнів, то чи є розумно утримувати окремо будівлю школи та дошкільного навчального закладу? Якщо будівля школи дозволяє, то доцільно було б утворити один навчально-виховний комплекс, який би об’єднував ці два освітні заклади.
Більше того, раціональніше і дешевше буде довозити учнів старших класів до ближніх більших шкіл. Так ми зможемо доукомплектувати школи, де фактична наповнюваність класів нижча 20, зекономити кошти і витратити їх на поповнення матеріально-технічної бази навчального закладу».




Останні новини
СПОГАД ПРО ЧОРТКІВ: ДІТИ З ПІВНОЧІ, СХОДУ ТА ПІВДНЯ УКРАЇНИ ВИСАДИЛИ 50 ТРОЯНД У ПАМ’ЯТЬ ПРО СВОЄ ПЕРЕБУВАННЯ
У межах національного проєкту Пліч-о-пліч: Згуртовані громади у Чорткові триває цікава ініціатива – організація …Читати далі6 ЧЕРВНЯ – НАЦІОНАЛЬНИЙ ДЕНЬ ШВЕЦІЇ! ВІТАЄМО НАШИХ ПАРТНЕРІВ!
Чортківська громада щиро вітає місто-побратим Карлскруну із важливим для шведського народу святом – Національним …Читати далі6 ЧЕРВНЯ – ДЕНЬ ЖУРНАЛІСТА!
Дякуємо журналістам Чорткова, району та Тернопільщини за копітку щоденну працю. У складний час, коли …Читати даліУ ШКОЛАХ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ПРОНУЛАВ ОСТАННІЙ ДЗВОНИК
Сьогодні, 5 червня, у школах Чортківської громади пролунав останній дзвоник. Для більшості учнів він …Читати даліВОЛОДИМИР ШМАТЬКО ПРИВІТАВ ЖУРНАЛІСТІВ З НАГОДИ ПРОФЕСІЙНОГО СВЯТА
Напередодні Дня журналіста Володимир Шматько вручив Подяки міського голови представникам місцевих друкованих видань – …Читати далі