Оптимізація шкіл – крок до якісної освіти
Розвиток шкіл та освітньої системи в Україні та в Чортківській громаді, зокрема, однозначно потребує якісно нових змін. Адже хороша освіта – це не лише школа поруч, але й кваліфіковані педагоги, сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, сучасні харчоблоки, вбиральні тощо.
То що ж таке оптимізація закладів освіти, кому вона потрібна і до чого це призведе? Саме ці та інші питання обговорили на засіданні комісії з оптимізації закладів освіти Чортківської громади, яке відбулося у понеділок, 26 липня.
Насамперед начальниця управління освіти, молоді та спорту Людмила Поліщук ознайомила присутніх із обсягом освітньої субвенції, кількістю учнів у закладах освіти, розрахунком вартості навчання одного учня в окремій школі громади.
Станом на сьогодні у Чортківській громаді налічується 11 шкіл. З них 6 розташовані у межах міста і 5 – у селах. Фактична наповнюваність класів – близько 20 учнів. Проте, якщо відслідковувати картину по кожному навчальному закладі, то наповнюваність класів така:
Коментуючи стан наповнюваності шкіл громади, начальниця управління молоді та спорту Людмила Поліщук зазначила:
Державна освітня субвенція розподіляє кошти на утримання закладів освіти відповідно до кількості учнів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів для утримання виділяють із державного бюджету. Відтак, всі витрати покладаються на місцевий бюджет.
Варто зазначити, що за рахунок тих шкіл, у яких фактична наповнюваність класів більша, ніж 20,5 фінансуються школи, у яких ця цифра менша. Ми б могли використати ці кошти більш ефективно – збільшити кількість годин для вивчення певного предмету чи поповнити матеріально-технічну базу закладу.
Аналізуючи вартість навчання одного учня у школах громади, матємо таку картину:
Зараз ми не говоримо про те, що школи потрібно закрити. Ми напрацьовуємо модель, як оптимізувати освітні заклади так, щоб дітям було комфортно навчатися і щоб раціонально використати кошти. Наприклад, якщо фактична наповнюваність класів менша 15-10 учнів, то чи є розумно утримувати окремо будівлю школи та дошкільного навчального закладу? Якщо будівля школи дозволяє, то доцільно було б утворити один навчально-виховний комплекс, який би об’єднував ці два освітні заклади.
Більше того, раціональніше і дешевше буде довозити учнів старших класів до ближніх більших шкіл. Так ми зможемо доукомплектувати школи, де фактична наповнюваність класів нижча 20, зекономити кошти і витратити їх на поповнення матеріально-технічної бази навчального закладу».

Останні новини

ДО УВАГИ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ!
Чортківська міська рада інформує громадян, які були змушені залишити своє місце проживання та перемістилися …Читати далі
Підрозділ «СТУГНА» — Запрошуємо Професіоналів!
Стугна масштабується! Шукаємо вмотивованих фахівців для посилення нашої команди. Якщо ви готові долучитися до …Читати далі
ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ СТАТИСТИКИ ПРОВОДИТИМУТЬ ВИБІРКОВЕ ОБСТЕЖЕННЯ ДОМОГОСПОДАРСТВ У 2026 РОЦІ
У грудні 2025 року органи державної статистики розпочинають проведення обстеження бюджетів домогосподарств (далі – ОБД), …Читати далі
Триває прийом заявок на Національний конкурс «Благодійна Україна-2025»
Національний конкурс «Благодійна Україна» – щорічний всеукраїнський конкурс, що відзначає найкращих благодійників, волонтерів, бізнес …Читати далі
УВАГА! ВАКАНСІЯ!
Чортківська міська рада інформує про початок прийому документів від кандидатів на заміщення вакантної посади …Читати далі






