Чортків online

Оптимізація шкіл – крок до якісної освіти

Розвиток шкіл та освітньої системи в Україні та в Чортківській громаді, зокрема, однозначно потребує якісно нових змін. Адже хороша освіта – це не лише школа поруч, але й кваліфіковані педагоги, сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, сучасні харчоблоки, вбиральні тощо.
То що ж таке оптимізація закладів освіти, кому вона потрібна і до чого це призведе? Саме ці та інші питання обговорили на засіданні комісії з оптимізації закладів освіти Чортківської громади, яке відбулося у понеділок, 26 липня.
Насамперед начальниця управління освіти, молоді та спорту Людмила Поліщук ознайомила присутніх із обсягом освітньої субвенції, кількістю учнів у закладах освіти, розрахунком вартості навчання одного учня в окремій школі громади.
Станом на сьогодні у Чортківській громаді налічується 11 шкіл. З них 6 розташовані у межах міста і 5 – у селах. Фактична наповнюваність класів – близько 20 учнів. Проте, якщо відслідковувати картину по кожному навчальному закладі, то наповнюваність класів така:
✔️Чортківська гімназія ім. М. Шашкевича – загальна кількість учнів (ЗКУ) – 597; фактична наповнюваність класів (ФНК) – 28,43;
✔️Чортківська ЗОШ №5 – ЗКУ – 949; ФНК– 25,65;
✔️Чортківська ЗОШ №7 – ЗКУ – 499; ФНК – 24,95;
✔️Чортківська ЗОШ №2 – ЗКУ – 420; ФНК – 22,11;
✔️Чортківська СШІ №3 ім. Р. Ільяшенка – ЗКУ – 351; ФНК – 20,65;
✔️Білівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – ЗКУ – 220; ФНК – 20;
✔️Чортківська ЗОШ №6 – ЗКУ – 324; ФНК – 19,06;
✔️Росохацька ЗОШ І-ІІІ ступенів – ЗКУ – 162; ФНК – 14,7;
✔️Горішньовигнанський НВК – ЗКУ – 116; ФНК – 10,55;
✔️Бичківська ЗОШ І-ІІ ступенів – ЗКУ – 75; ФНК – 8,33;
✔️Скородинська ЗОШ І-ІІ ступенів – ЗКУ 50; ФНК – 6,25.
Коментуючи стан наповнюваності шкіл громади, начальниця управління молоді та спорту Людмила Поліщук зазначила:
?«Проблема низької наповнюваності класів характерна, здебільшого, для сільських шкіл. Вона обумовлена тим, що у селах, на жаль, проживає менша частина молодих людей і левова частина батьків, які працюють у місті також самотужки довозять своїх дітей у міські школи.
Державна освітня субвенція розподіляє кошти на утримання закладів освіти відповідно до кількості учнів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів для утримання виділяють із державного бюджету. Відтак, всі витрати покладаються на місцевий бюджет.
Варто зазначити, що за рахунок тих шкіл, у яких фактична наповнюваність класів більша, ніж 20,5 фінансуються школи, у яких ця цифра менша. Ми б могли використати ці кошти більш ефективно – збільшити кількість годин для вивчення певного предмету чи поповнити матеріально-технічну базу закладу.
Аналізуючи вартість навчання одного учня у школах громади, матємо таку картину:
✔️Чортківська СШІ №3 спортивного профілю – 27 720 грн;
✔️Чортківська гімназія імені Маркіяна Шашкевича 16 364 грн;
✔️Чортківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 – 18 378 грн;
✔️Чортківська загальноосвітня школа I-III ступенів №5 – 15 228 грн;
✔️Чортківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 – 19 259 грн;
✔️Чортківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 – 19515 грн;
✔️Білівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – 20 954 грн;
✔️Горішньовигнанський навчально-виховний комплекс – 27 763 грн;
✔️Росохацька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – 24 916 грн;
✔️Бичківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – 37 052 грн;
✔️Скородинська загальноосвітня школа І-ІІ – 48 794 грн.
Зараз ми не говоримо про те, що школи потрібно закрити. Ми напрацьовуємо модель, як оптимізувати освітні заклади так, щоб дітям було комфортно навчатися і щоб раціонально використати кошти. Наприклад, якщо фактична наповнюваність класів менша 15-10 учнів, то чи є розумно утримувати окремо будівлю школи та дошкільного навчального закладу? Якщо будівля школи дозволяє, то доцільно було б утворити один навчально-виховний комплекс, який би об’єднував ці два освітні заклади.
Більше того, раціональніше і дешевше буде довозити учнів старших класів до ближніх більших шкіл. Так ми зможемо доукомплектувати школи, де фактична наповнюваність класів нижча 20, зекономити кошти і витратити їх на поповнення матеріально-технічної бази навчального закладу».
?До слова, оптимізувати мережу освітніх закладів можна різними способами – пониженням ступеня навчального закладу, створенням окремих філій малокомплектних шкіл у складі більших, створенням опорного закладу. При цьому, оптимізація ніяким чином не торкнеться початкової школи, яка обов’язково залишиться у кожному селі громади!
Рубрики: Важливі | Новини

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини

ЧОРТКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Контакти:
48500, Україна, Тернопільська обл.
м.Чортків, вул. Тараса Шевченка, 21

тел. (03552) 2-99-00
info@chortkivmr.gov.ua
Перейти до вмісту