Оптимізація шкіл – не вирок: у Скородинцях та Бичківцях вивчали варіанти покращення надання освітніх послуг
Кожна четверта школа в Україні є малокомплектною. До таких належать ті, де навчається менше сто дітей, у середньому не більше 10 учнів на клас. Проблема низької наповнюваності класів характерна переважно для сіл, а зумовлена відтоком людей із сільської місцевості до міст. Саме тому оптимізація шкільної мережі триває у всіх куточках країни, а Чортківська громада не стала виключенням.
Спеціальна комісія, до котрої належать працівники управління освіти, молоді та спорту міської ради, депутати, представники Центру професійного розвитку педагогічних працівників та профспілки працівників освіти провела виїзну нараду, вивчаючи варіанти покращення надання освітніх послуг у селах Скородинці та Бичківці.
Начальниця управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради Людмила Поліщук, спілкуючись із вчительськими колективами шкіл у вищезгаданих селах та батьками учнів наголосила на наступних ключових моментах:
✔️малокомплектні школи неефективні. Вартість навчання одного учня у таких школі часто втричі (!) вища за навчання у повнокомплектних (48 794 грн у Скородинцях та 15 228 грн у Чортківській школі №5);
✔️державна освітня субвенція (заробітна плата вчителів, котру платить держава) розраховується за формулою, яка розподіляє кошти відповідно до наповненості класів. Чим менше дітей у класах, тим менше грошей отримує громада на утримання школи;
✔️фактична наповнюваність класів у Бичківській школі – 8,33, у Скородинцях – 6,25. Для прикладу, школа №7 у Чорткові – 24,95, школа №2 – 22,11;
✔️виходить, що школи громади, де наповнюваність класів більша, ніж 20,5 учнів, отримуючи достатню освітню субвенцію, повинні віддавати її на дофінансування малокомплектних шкіл. Хоча ці кошти можна було би використати на поновлення матеріально-технічної бази, для прикладу;
✔️у Скородинцях є клас, де навчається лише двоє дітей, у Бичківцях ситуація не значно краща. Через це відсутнє конкурентне середовище для учнів, яке би їх мотивувало до кращих результатів у навчанні.
Попри це, головна освітянка Чортківської громади запевнила, що про закриття шкіл НЕ ‼ йдеться взагалі. Адже школа для села – це не лише заклад освіти, це, по суті, центр культури та соціалізації.
Тим не менше, наразі напрацьовуються різноманітні варіанти вирішення проблеми малокомплектних шкіл. Серед найбільш поширених варіантів оптимізації шкільної мережі – створення опорних шкіл та їхніх філій. Інший варіант, де це можливо зробити, – об’єднання школи та садочку у навчально-виховний комплекс, коли дітвора і дошкільного, і шкільного віку навчається у одному приміщенні.
Яким би не було фінальне рішення, воно точно ще не раз ‼ буде винесено на загальне обговорення батьками, вчителями та власне учнями.
Останні новини
У ЧОРТКІВСЬКОМУ ЛІЦЕЇ №7 ПРОВЕЛИ ДЕНЬ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
Щоб навчити дітей діяти зібрано та рішуче, не розгубитися у випадку виникнення надзвичайних ситуацій, …Читати даліЛАБОРАТОРІЯ ЧОРТКІВСЬКОЇ ЛІКАРНІ ОТРИМАЛА ОБЛАДНАННЯ НА ПОНАД МІЛЬЙОН ГРИВЕНЬ
Клініко-діагностична лабораторія Чортківська центральна міська лікарня продовжує розвиватись, поповнювати матеріально-технічну базу та тримати марку …Читати даліОтримай ваучер на оплату навчання за професією слюсар з ремонту колісних транспортних засобів!
У квітні 2024 року розпочинається перепідготовка за ваучером за професією слюсар з ремонту колісних транспортних …Читати даліСКОРО У ЧОРТКОВІ СТАРТУЮТЬ ТИЖНІ ПИСАНКИ
Публічна бібліотека Чортківської міської ради запрошує на Тижні писанки тих, хто чекав на писанкарство …Читати даліЮНАЦЬКА КОМАНДА З ВОЛЕЙБОЛУ ЧОРТКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №5 ВПЕВНЕНО ПРОЙШЛА У ФІНАЛ РАЙОННОГО ЕТАПУ ЗМАГАНЬ «ПЛІЧ-О-ПЛІЧ»
На базі спортивного комплексу «Економіст» Чортківського навчально-наукового інституту підприємництва і бізнесу ЗУНУ відбувся ІІІ …Читати далі