Оптимізація шкіл – крок до якісної освіти
Розвиток шкіл та освітньої системи в Україні та в Чортківській громаді, зокрема, однозначно потребує якісно нових змін. Адже хороша освіта – це не лише школа поруч, але й кваліфіковані педагоги, сучасні кабінети із новітньою матеріально-технічною базою, сучасні харчоблоки, вбиральні тощо.
То що ж таке оптимізація закладів освіти, кому вона потрібна і до чого це призведе? Саме ці та інші питання обговорили на засіданні комісії з оптимізації закладів освіти Чортківської громади, яке відбулося у понеділок, 26 липня.
Насамперед начальниця управління освіти, молоді та спорту Людмила Поліщук ознайомила присутніх із обсягом освітньої субвенції, кількістю учнів у закладах освіти, розрахунком вартості навчання одного учня в окремій школі громади.
Станом на сьогодні у Чортківській громаді налічується 11 шкіл. З них 6 розташовані у межах міста і 5 – у селах. Фактична наповнюваність класів – близько 20 учнів. Проте, якщо відслідковувати картину по кожному навчальному закладі, то наповнюваність класів така:











Коментуючи стан наповнюваності шкіл громади, начальниця управління молоді та спорту Людмила Поліщук зазначила:

Державна освітня субвенція розподіляє кошти на утримання закладів освіти відповідно до кількості учнів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів для утримання виділяють із державного бюджету. Відтак, всі витрати покладаються на місцевий бюджет.
Варто зазначити, що за рахунок тих шкіл, у яких фактична наповнюваність класів більша, ніж 20,5 фінансуються школи, у яких ця цифра менша. Ми б могли використати ці кошти більш ефективно – збільшити кількість годин для вивчення певного предмету чи поповнити матеріально-технічну базу закладу.
Аналізуючи вартість навчання одного учня у школах громади, матємо таку картину:











Зараз ми не говоримо про те, що школи потрібно закрити. Ми напрацьовуємо модель, як оптимізувати освітні заклади так, щоб дітям було комфортно навчатися і щоб раціонально використати кошти. Наприклад, якщо фактична наповнюваність класів менша 15-10 учнів, то чи є розумно утримувати окремо будівлю школи та дошкільного навчального закладу? Якщо будівля школи дозволяє, то доцільно було б утворити один навчально-виховний комплекс, який би об’єднував ці два освітні заклади.
Більше того, раціональніше і дешевше буде довозити учнів старших класів до ближніх більших шкіл. Так ми зможемо доукомплектувати школи, де фактична наповнюваність класів нижча 20, зекономити кошти і витратити їх на поповнення матеріально-технічної бази навчального закладу».




Останні новини
САШКО БАЙРАК ВИБОРОВ ПЕРШІСТЬ НА ЗМАГАННЯХ
Юний чортків’янин Сашко Байрак знову тішить нас своїми перемогами. Цього разу юнак представляв Чортків на …Читати даліНАГОРОДА ЗА ЗУСИЛЛЯ: ЮНІ СПОРТСМЕНИ З ЧОРТКОВА ОТРИМАЛИ СТИПЕНДІЇ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
За видатні досягнення у спорті учні Чортківської громади та їхні тренери отримали стипендії Чортківського …Читати даліПЕРЕМОЖЦІВ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ОЛІМПІАД ТА КОНКУРСІВ НАГОРОДИЛИ У ЧОРТКІВСЬКІЙ ГРОМАДІ
Сьогодні, 27 червня, з нагоди відзначення Дня Конституції України у Чортківській громаді на Площі …Читати даліСОНЦЕ ПРАЦЮЄ НА ЛІКАРНЮ: ЧОРТКІВ ЕКОНОМИТЬ СОТНІ ТИСЯЧ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ
Дві сонячні станції – мережева (21,6 кВт) та гібридна з накопичувачем (50 кВт + …Читати далі26 ЧЕРВНЯ – ДЕНЬ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО ПРАПОРА
Цей день символізує єдність, силу та непохитність кримськотатарського народу. Кримськотатарський прапор – це не …Читати далі