Чому «люди з особливими потребами» це неправильний термін, а «діти з особливими освітніми потребами» правильний?
Про це нам пояснить Іван Космина, радник міського голови Чорткова з питань безбар’єрності.
Ми вже писали в попередніх публікаціях, що слова мають значення, адже толерантна мова сприяє рівності та включенню.
Термін «люди з особливими потребами» вважається некоректним, оскільки ним дуже часто узагальнюють людей, які мають фізичні, психічні чи інші відмінності, і це створює акцент на їхньому здоров’ї, а не на особистості. Всі ми різні і кожен з нас унікальний чи особливий по-своєму. Моя особлива потреба – випити вранці стакан холодної води, а чиясь – випити філіжанку кави. Крісло колісне, за допомогою якого я пересуваюсь, не робить мене особливим, це лише аспект мого життя, який не визначає цінність чи унікальність особистості.
Натомість термін «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) є правильним і точним у контексті освіти, оскільки він зосереджується на потребах. Прошу звернути увагу, що дитина з особливими освітніми потребами – це особа до 18 років, яка потребує додаткової допомоги в навчальному процесі.
До цієї категорії належать:
Правильна термінологія допомагає уникати дискримінації та стигматизації, натомість зосереджуючись на реальних потребах людини. Використовуючи термін «діти з особливими освітніми потребами», ми робимо крок до створення рівного, інклюзивного освітнього простору, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Опис зображення.
На малюнку ми бачимо групу дітей у шкільному класі. Вони щасливі й активно взаємодіють один з одним.
Хлопчик зліва – стоїть і усміхається, спілкуючись із дівчинкою, що сидить у кріслі колісному.
Дівчинка у кріслі колісному – має кучеряве руде волосся і радісно махає рукою, беручи участь у розмові.
Дівчинка по центру – стоїть з книжкою в руках і читає вголос для своїх друзів. Вона має світле волосся, зав’язане бантом.
Хлопчик праворуч від неї – носить окуляри та уважно слухає дівчинку з книжкою, усміхаючись.
Дівчинка з самого краю – зібрала волосся у два хвостики і дружньо махає рукою, спостерігаючи за діями однокласників.
На задньому плані видно велику зелену класну дошку, яка підкреслює навчальне середовище.
Діти виглядають щасливими, дружніми й активно беруть участь у навчальному процесі. Картинка створює позитивну атмосферу інклюзії, дружби та спільного навчання.

Останні новини

У ЧОРТКОВІ ВІДБУВСЯ ЧЕРГОВИЙ ТЕАТРАЛЬНИЙ ВЕЧІР
У вечір неділі до Центру культурних послуг ім. Катерини Рубчакової завітав Тернопільський театр ім. …Читати далі
ДЛЯ ФУТБОЛЬНОГО ПОЛЯ ЗІ ШТУЧНИМ ПОКРИТТЯМ НА СТАДІОНІ «ХАРЧОВИК» ВСТАНОВЛЮЮТЬ ДОДАТКОВЕ ОСВІТЛЕННЯ
Працівники комунального підприємства «Парковий культурно-спортивний комплекс» продовжують крок за кроком покращувати інфраструктуру навколо футбольного …Читати далі
НАД ЧИМ ПРАЦЮВАЛИ КОМУНАЛЬНІ СЛУЖБИ ЧОРТКІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ПРОТЯГОМИ МИНУЛОГО ТИЖНЯ?
КП «Чортківське ВУВКГ»: • Бригада АВР з водопостачання ліквідувала пориви мережі по вул. Мельника …Читати далі
ДИРЕКТОР ЧОРТКІВСЬКОЇ ЛІКАРНІ ПРО ПІДСУМКИ 2025 РОКУ, ВИКЛИКИ ТА ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ
Мінус на старті року, але плюс – на фініші. Нові лікарі, сучасне обладнання, капітально відремонтоване …Читати далі
ВІДДІЛ ДЕРЖАВНОГО АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ПОВІДОМЛЯЄ!
Повідомлення про проведення позапланового заходу на об’єкті будівництва за адресою: вул. Князя Володимира Великого, 16, …Читати далі






