Чому «люди з особливими потребами» це неправильний термін, а «діти з особливими освітніми потребами» правильний?
Про це нам пояснить Іван Космина, радник міського голови Чорткова з питань безбар’єрності.
Ми вже писали в попередніх публікаціях, що слова мають значення, адже толерантна мова сприяє рівності та включенню.
Термін «люди з особливими потребами» вважається некоректним, оскільки ним дуже часто узагальнюють людей, які мають фізичні, психічні чи інші відмінності, і це створює акцент на їхньому здоров’ї, а не на особистості. Всі ми різні і кожен з нас унікальний чи особливий по-своєму. Моя особлива потреба – випити вранці стакан холодної води, а чиясь – випити філіжанку кави. Крісло колісне, за допомогою якого я пересуваюсь, не робить мене особливим, це лише аспект мого життя, який не визначає цінність чи унікальність особистості.
Натомість термін «діти з особливими освітніми потребами» (ООП) є правильним і точним у контексті освіти, оскільки він зосереджується на потребах. Прошу звернути увагу, що дитина з особливими освітніми потребами – це особа до 18 років, яка потребує додаткової допомоги в навчальному процесі.
До цієї категорії належать:








Правильна термінологія допомагає уникати дискримінації та стигматизації, натомість зосереджуючись на реальних потребах людини. Використовуючи термін «діти з особливими освітніми потребами», ми робимо крок до створення рівного, інклюзивного освітнього простору, де кожна дитина може реалізувати свій потенціал.
Опис зображення.
На малюнку ми бачимо групу дітей у шкільному класі. Вони щасливі й активно взаємодіють один з одним.
Хлопчик зліва – стоїть і усміхається, спілкуючись із дівчинкою, що сидить у кріслі колісному.
Дівчинка у кріслі колісному – має кучеряве руде волосся і радісно махає рукою, беручи участь у розмові.
Дівчинка по центру – стоїть з книжкою в руках і читає вголос для своїх друзів. Вона має світле волосся, зав’язане бантом.
Хлопчик праворуч від неї – носить окуляри та уважно слухає дівчинку з книжкою, усміхаючись.
Дівчинка з самого краю – зібрала волосся у два хвостики і дружньо махає рукою, спостерігаючи за діями однокласників.
На задньому плані видно велику зелену класну дошку, яка підкреслює навчальне середовище.
Діти виглядають щасливими, дружніми й активно беруть участь у навчальному процесі. Картинка створює позитивну атмосферу інклюзії, дружби та спільного навчання.

Останні новини
ПРОЄКТ ПОРЯДКУ ДЕННОГО засідання постійної комісії міської ради
Проєкт порядку денного засідання комісії з питань депутатської етики та дотримання законності 1.Про …Читати даліГрафік засідань постійних комісій міської ради перед проведенням 118– ої сесії Чортківської міської ради VІІІ скликання 8 серпня 2025 року
Комісія з питань депутатської етики та дотримання законності 30 липня 2025р в 12.30 год …Читати даліОГОЛОШЕНО СТАРТ ПРИЙОМУ ЗАЯВОК НА УЧАСТЬ У НАВЧАЛЬНИХ ІНТЕНСИВАХ «ТЕПЛИЦЯ ІДЕЙ» ДЛЯ ПІДПРИЄМЦІВ ІЗ КУЛЬТУРНИХ ТА КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ
Швейцарсько-український проєкт «Згуртованість та регіональний розвиток України», UCORD та формація Lanka.pro оголошують старт прийому заявок …Читати даліНЕЗАКОННЕ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬ ЗАЛІЗНИЦІ: ВІДКРИТО 5 КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕНЬ
«Чортківська дистанція колії» регіональної філії «Львівська залізниця» АТ «Українська залізниця» повідомляє, що при обстеженні смуги …Читати даліІЗ 1 СЕРПНЯ ПРИВАТНИЙ ПЕРЕВІЗНИК «ЧОРТКІВСЬКЕ АТП-16142» ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ ОБСЛУГОВУВАТИ ТРИ МАРШРУТИ: МІСЬКА РАДА НАМАГАЄТЬСЯ ОПЕРАТИВНО ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМУ
Чортківська міська рада отримала офіційне повідомлення від приватного перевізника «Чортківське АТП-16142», у якому зазначено, …Читати далі